۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۹

مسکو: مسببین قتل خبرنگار روس مجازات خواهند شد

مسکو: مسببین قتل خبرنگار روس مجازات خواهند شد

وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای درباره کشته شدن «روستیسلاو ژوراولف» اعلام کرد: مسببین قتل خبرنگار روس مجازات خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز شنبه در بیانیه ای در مورد کشته شدن «روستیسلاو ژوراولف» خبرنگار حوزه نظامی این کشور اعلام کرد: همه چیز حکایت از آن دارد که حمله به گروه خبرنگاران تصادفی نبوده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: سازمان های بین المللی ترجیح می دهند مانند گذشته چشم خود را بر این جنایت شنیع ببندند.

این بیانیه اضافه می کند: مسببان این حمله از جمله تامین کنندگان مهمات خوشه ای به اوکراین مجازات خواهند شد.

«دمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل هم امروز درباره کشته شدن «روستیسلاو ژوراولف» روزنامه‌ نگار خبرگزاری ریانووستی بر اثر انفجار مهمات خوشه‌ ای در سخنانی اعلام کرد: ایالات متحده از تمام مرزهای اخلاقی عبور کرده است. واشنگتن آن ها در اختیار اوکراین قرار می دهد تا روزنامه‌ نگاران را در اوکراین بکشند.

به گزارش اسپوتنیک، «روستیسلاو ژوراولف» خبرنگار نظامی ریانووستی (۲۰۲۳-۱۹۸۹) بود.

به گزارش وزارت دفاع روسیه، امروز ۲۲ ژوئیه حدود ساعت ۱۲:۰۰ به وقت محلی یگان های نیروهای اوکراینی حمله توپخانه ای را به گروهی از خبرنگاران مرکز اطلاعات ایزوستیا و خبرگزاری ریانووستی انجام دادند که طی آن ۴ خبرنگار با شدت متفاوت زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، در جریان تخلیه، روستیسلاو ژوراولف، روزنامه نگار خبرگزاری ریانووستی، بر اثر جراحات ناشی از انفجار مهمات خوشه ای جان خود را از دست داد.

دو خبرنگار روس دیگر نیز در این بمباران زخمی شدند.

کد خبر 5843542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha