۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۳۲

در نشست شورای امنیت درباره کره شمالی؛

روسیه: آمریکا از ریاست بر شورای امنیت سوء‌استفاده می کند

روسیه: آمریکا از ریاست بر شورای امنیت سوء‌استفاده می کند

معاون نماینده دائم روسیه در شورای امنیت گفت که آمریکا از ریاست بر شورای امنیت برای تصویب برنامه‌های خودخواهانه و سیاسی خود سوءاستفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأکید کرد که آمریکا و متحدان غربی آن از ریاست شورای امنیت سازمان ملل برای تصویب برنامه‌های خودخواهانه و سیاسی خود استفاده می‌کنند.

اظهارات این دیپلمات روس در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت کره شمالی بیان شد.

پولیانسکی در این نشست تأکید کرد: نشست کنونی هیچ ارتباطی با تحولات میدانی ندارد و بحث در مورد وضعیت کره شمالی مبنایی ندارد و چیزی جز تبلیغات مغایر با دستورات شورای امنیت سازمان ملل نیست.

وی با اشاره به اینکه مسائل حقوق بشر در حیطه اختیارات شورای امنیت نیست، افزود: نشست درباره کره شمالی در ابتدا در پیش نویس برنامه اقدام پیشنهادی آمریکا برای ریاست بر شورای امنیت که در اوایل ماه اوت ارائه داد، قرار نداشت و اقدامات آمریکا در این زمینه یک اقدام تحریک آمیز از پیش تعیین شده است.

پولیانسکی پیشتر و همزمان با آغاز ریاست آمریکا بر شورای امنیت گفته بود که واشنگتن ریاست خود بر شورای امنیت سازمان ملل را با «گام اشتباه» آغاز کرده است و وظیفه رئیس این شورا جستجو برای یافتن مواضع مشترک است نه دیکته کردن نظر به بقیه اعضا.

کد خبر 5864076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha