۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۷

فرمانده انتظامی اردبیل خبر داد؛

کشف سکه‌های تاریخی از منزل مسکونی در مشگین‌شهر

کشف سکه‌های تاریخی از منزل مسکونی در مشگین‌شهر

مشگین‌شهر- فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: ماموران نیروی انتظامی سکه‌های تاریخی مربوط به دوره‌های مختلف را از یک باب منزل مسکونی در مشگین‌شهر کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید جواد تقوی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کشف سکه‌های تاریخی از یک باب منزل مسکونی در مشگین‌شهر اظهار کرد: مأموران نیروی انتظامی این سکه‌های تاریخی مربوط به دوره‌های مختلف را از یک باب منزل مسکونی در خیابان «حافظ جنوبی» مشگین‌شهر کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه تعداد سکه‌های کشف شده ۱۶۸ قطعه بوده است، گفت: کارشناسان میراث فرهنگی قدمت سکه‌های کشف شده را مربوط به دوره‌های بیزانس، اشکانی، ساسانی، اسلامی و دوره معاصر اعلام کردند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: همچنین در این عملیات یک قبضه تفنگ سرپر قدیمی و یک عدد قاب قدیمی باروت کشف و ضبط شد که در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار تقوی حفاظت و حراست از آثار فرهنگی و عتیقه‌ها ضروری دانست و ادامه داد: برخورد قانونی و قاطع با سودجویان و افراد منفعت طلب و قاچاقچیان اشیای عتیقه و سوداگران میراث فرهنگی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

وی افزود: از مردم تقاضا داریم به محض اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و مشاهده هرگونه موارد مشکوک و فعالیت‌های مجرمانه را از طریق شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا به سرعت نیروهای عملیاتی ما ورود پیدا کنند.

کد خبر 5844608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha