۴ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۴

در آذربایجان غربی؛

۵۱ اکیپ بر ذبح دام ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نظارت می‌کنند

۵۱ اکیپ بر ذبح دام ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نظارت می‌کنند

ارومیه - مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی گفت: ۵۱ اکیپ ثابت و سیار بر ذبح دام‌های نذری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نظارت می‌کنند.

امید خلیل‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طرح ویژه نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در ایام تاسوعا و عاشورا باتوجه‌به انجام سنت حسنه قربانی و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در تمام شهرهای استان توسط ۵۱ اکیپ ثابت و سیار انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان و ادارات دامپزشکی شهرستان‌های تابعه همچون سال‌های گذشته در راستای تأمین سلامت جامعه، بهداشت محیط و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، با تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار تمهیداتی را برای معاینه و بازرسی بهداشتی دام‌های قربانی به‌صورت رایگان در این ایام فراهم کرده است.

خلیل‌زاده اظهار کرد: در همین راستا با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده و با به‌کارگیری ۱۰۰ نفر نیروی فنی اعم از دامپزشک، بازرس گوشت و ناظر ذبح شرعی در قالب ۵۱ اکیپ نظارتی و بازرسی شرعی و بهداشتی دامپزشکی شامل ۲۰ اکیپ ثابت و ۳۱ اکیپ سیار در سطح استان آماده پذیرش دام‌های نذری و قربانی (گاو، گوسفند و بز) در ۲ شیفت کاری جهت نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی است.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی گفت: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام‌های قربانی مستقر در شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه با شماره تماس ۳۲۴۸۶۹۴۸ و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت هفت صبح تا ۱۴ ظهر در قالب اکیپ‌های (ثابت و سیار) اقدام به کنترل نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی خواهند کرد.

مردم عزادار آذربایجان غربی همه ساله در ایام محرم به‌ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی اقدام به ذبح قربانی و دادن نذری می‌کنند.

کد خبر 5846807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha