۹ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۴

مدیرگروه مقابله با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان:

مبتلایان به مالاریا در اصفهان بهبود یافتند / مبتلای جدید نداریم

مبتلایان به مالاریا در اصفهان بهبود یافتند / مبتلای جدید نداریم

اصفهان - مدیرگروه مقابله با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: مبتلایان به مالاریا در اصفهان بهبود یافتند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آنچه در اصفهان برای بیماران مالاریا انجام می‌گیرد، تشخیص و درمان به موقع بیماران است.

وی بیان داشت: مبتلایان به مالاریا در استان اصفهان ۵ نفر هستند که از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان بوده و مبتلای جدیدی در استان اصفهان گزارش نشده است.

مدیر گروه مقابله با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: بیماری مالاریا ۳۰ سال پیش در اصفهان با توجه به انجام فعالیت‌های بسیار گسترده سیستم بهداشتی حذف شد.

فدایی با بیان اینکه نشانه اصلی ابتلاء به بیماری مالاریا، تب و لرز است، گفت: در صورت ورود انگل مالاریا به خون یک انسان، تب و لرز ایجاد می‌شود که این علائم می‌تواند به طول بینجامد. نفوذ انگل مالاریا به رگ‌های خونی مغز می‌تواند خطرناک باشد و در گذشته نیز شاهد رخداد موارد مرگ‌و میر مربوط به مالاریا بوده‌ایم.

وی با اشاره به آمار ابتلاء به بیماری مالاریا در جهان اضافه کرد: در حال حاضر به صورت سالانه در سراسر جهان بیش از ۲۲۰ میلیون نفر به بیماری مالاریا مبتلا می‌شوند و حدود ۶۰۰ هزار نفر در سال، در پی ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر 5850498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha