۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۵۷

مشاور ستاد امور رفاهی وزارت علوم خبرداد؛

پیگیری وزارت علوم برای حل مشکل مسکن اعضای هیات علمی جوان

پیگیری وزارت علوم برای حل مشکل مسکن اعضای هیات علمی جوان

مشاور ستاد امور رفاهی وزارت علوم گفت: یکی از دغدغه های معاونت اداری مالی و ستاد امور رفاهی وزارت علوم تامین مسکن برای اعضای هیات علمی جوان است که پیگیر آن هستیم.

همایون حسینیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تسهیلات مسکن اعضای هیئت علمی در سال جاری گفت: تسهیلات مسکن اعضای هیئت علمی در سال جاری به ۱۰ میلیارد ریال و وام ودیعه مسکن به ۳ میلیارد ریال افزایش یافته و به تصویب شورای پول و اعتبار نیز رسیده است.

وی ادامه داد: وام خرید مسکن اعضای هیأت علمی سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان بود که امسال به یک میلیارد تومان افزایش یافت.

مشاور ستاد امور رفاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تمام بانک‌ها وام خرید و ودیعه مسکن اعضای هیأت علمی را پرداخت می‌کنند به جز یکی از بانک‌ها که با بانک مذکور نیز رایزنی‌هایی شده است تا این بانک نیز وام خرید مسکن اعضای هیأت علمی را پرداخت کند.

وی درباره برنامه ستاد امور رفاهی وزارت علوم برای تأمین مسکن اعضای هیأت علمی جوان گفت: یکی از دغدغه‌های معاونت اداری مالی و ستاد امور رفاهی وزارت علوم تأمین مسکن برای اعضای هیأت علمی جوان است که پیگیر آن هستیم، همچنین بحث دیگری که پیگیری می‌شود، بازنشستگان هستند که مورد حمایت قرار گیرند، فرایند قانونی این موضوع نیز پیگیری می‌شود، تا راه‌هایی پیدا و این امکانات برای آنها نیز ایجاد شود.

حسینیان افزود: دو تا سه هزارنفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها سالانه برای دریافت وام خرید مسکن به بانک‌ها معرفی می‌شوند. به محض اینکه اعضای هیأت علمی درخواست وام خرید مسکن خود را ارائه می‌کنند، توسط وزارت علوم به بانک‌ها معرفی می‌شوند و بانک‌ها معمولاً ظرف ۴۰ تا ۴۵ روز وام مذکور را پرداخت می‌کنند.

کد خبر 5860422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یک عضو هیئت علمی جوان IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      3 0
      این وام اصلا قابل استفاده نیست، بانک‌ها می گویند که اول باید خرید منزل انجام شود و از وام مسکن هم هیچ استفاده ای نشود، تا سند منزل در رهن یک بانک برود...سند هم ششدانگ به نام عضو هیئت علمی باشد و اقساط آن هم ۲۰میلیون در ماه است. اولا، اگر هیئت علمی برای مثال سه میلیارد یکجا داشته باشد که خانه بخرد، ک
    • یک عضو هیئت علمی IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      3 0
      اولا اگر عضو هیئت علمی سه میلیارد یکجا داشته باشد که سند شش دانگ به نامش بخورد، چرا باید وام با اقساط ۲۰میلیونی بگیرد؟ دوما، کدام صاحب خانه حاضر است یک میلیارد از فروش ملک خود را دو ماه بعد تحویل بگیرد، اما سند را به نام طرف مقابل منتقل کند تا کارهای وام آغاز گردد؟
    • یک هیئت علمی جوان IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      3 0
      سوما خود من قربانی این طرح شدم، ملکی را خریداری کردم و یک میلیارد از آن را با چک سه ماهه خرید کردم، طرف مقابل هم در ازای دریافت سفته حاضر به انتقال سند به نام من شد.پس از انجام همه کارها و مراجعه به بانک ملت گفتن وام‌ها بسته شده و فعلا پرداخت نداریم! درنهایت، با دادن ۱۵۰میلیون خسارت معامله را فسخ کر
    • مهدی IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      2 0
      وام بانک مسکن، به دلیل پرداخت پول در زمان انتقال سند به نام فروشنده و ارائه آن به زوج نه یک فرد، خیلی از وام هیئت علمی که معلوم نیست کی پرداخت می شود و پول اولیه خرید باید چگونه تامین گردد، بهتر است.
    • فرهنگی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      3 0
      لطفا شرایط استفاده از وام هیئت علمی را مشابه وام مسکن نمایید. به این شکل که این یک میلیارد در همان زمان انتقال سند به نام فروشنده منتقل گردد. باور کنید به این شکل میزان زیادی از مشکل مسکن فرهنگیان حل خواهد شد. امیدوارم این درخواست به گوش مسئولین برسد.
    • علی مهدوی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      2 0
      بانکها این وام را پس از معامله پرداخت می کنند، در این شرایط فقط استفاده از آن محدود به قشر خاصی خواهد بود که توان مالی بالایی دارند...و قادرند هزینه ملک را پیش از انتقال سند بپردازند
    • عسل IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
      2 0
      چرا این وام محدود به خرید مسکن هست؟؟ در شرایط فعلی بهترین راه تخصیص این وام به ساخت مسکن است