۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۱

هیئت اعزامی «اکواس» پس از شکست مذاکرات، نیجر را ترک کرد

هیئت اعزامی «اکواس» پس از شکست مذاکرات، نیجر را ترک کرد

هیئت اعزامی مجموعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا موسوم به «اکواس» پس از شکست مذاکرات با کودتاگران نیجر را ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هیئت اعزامی مجموعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا موسوم به «اکواس» با کودتاگران نیجر به نتایجی دست نیافت و به همین دلیل آن ها نیامی را ترک کردند.

به گزارش این خبرگزاری، ظاهراً کودتاگران درخواست‌ های بلوک منطقه‌ ای برای بازگرداندن «محمد بازوم» رئیس‌جمهور مستعفی نیجر را رد کردند.

این در حالیست که بر اساس این گزارش، گام بعدی در روند مذاکرات تا کنون اعلام نشده است.

در همین ارتباط، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آفریقایی اعلام کرد که هیئت اعزامی «اکواس» امروز یکشنبه نیامی را بدون دست یابی به توافقی ترک کرد.

این مقام اضافه کرد که کودتاگران تحت فشار تحریم‌ ها از سوی کشورهای همسایه هستند و از احتمال حمله نظامی توسط فرانسه نیز بیم دارند.

مذاکرات نمایندگانی از اکواس با عبدالرحمن چیانی، فرمانده شورای نظامی و فرمانده کودتاگران نیجر برای اولین بار رخ داد و پیش از آن، کودتاگران هر گونه مذاکره را رد کرده بودند.

مذاکرات مذکور به عنوان آخرین تلاش دیپلماتیک جهت حل‌ و فصل مسالمت‌ آمیز بحران نیجر ادعا شده بود.

پیش از این مذاکرات اعلام شد که ۱۱ کشور از ۱۵ کشور عضو مجموعه اقتصادی غرب آفریقا با مداخله نظامی در نیجر برای بازگرداندن محمد بازوم رئیس جمهور مخلوع این کشور به قدرت موافقت کرده‌ اند.

خبرگزاری العربیه هم گزارش داد که هیئت اکواس با شکست مذاکرات با کودتاگران به علت رد کردن پیشنهاد بازگشت بازوم به قدرت، نیجر را ترک کرد.

کد خبر 5866358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha