۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱:۳۸

راویان اربعین-۲

خدماتی ازجنس عشق به سالار شهیدان/ورامینی ها۶موکب راه اندازی کردند

خدماتی ازجنس عشق به سالار شهیدان/ورامینی ها۶موکب راه اندازی کردند

ورامین- عاشقان سیدالشهدا(ع) در ورامین شش موکب را برای خدمات‌دهی به زائران اربعین در نجف اشرف، مسیر نجف به کربلا و شهر کربلای معلی راه اندازی کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در حالی که صدها هزار نفر از زائرین اربعین حسینی در حال آماده شدن و یا در مسیر این راهپیمایی بزرگ و معنوی هستند، هزاران نفر از عاشقان و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت نیز با ایجاد موکب هایی در این مسیر به زائران اربعین خدمت رسانی می‌کنند.

طی سال‌های اخیر که حضور زائران در پیاده‌روی بزرگ اربعین افزایش یافته، ورامینی‌ها نیز سال به سال خدمات‌دهی خود به زائران اربعین را افزایش داده‌اند و اکنون در ورامین حداقل شش موکب مردمی در مسیر نجف به کربلا، شهر نجف و شهر کربلا فعال بوده و میزبان زائران اربعین هستند.

خدمت رسانی موکب احباب الرضا (ع) در عمود ۸۴۰ مسیر نجف به کربلا ۱۰ ساله شد

مسئول موکب احباب الرضا (ع) به خبرنگار مهر گفت: موکب احباب الرضا (ع) ورامین از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را در عمود ۸۴۰ مسیر نجف به کربلا آغاز کرده است و اکنون حدود ۱۰ سال است، که فعالیت دارد.

سیدرضا احمدی اضافه کرد: طی این مدت خدمات اسکان، پذیرایی، تعمیرات ویلچر و کالسکه به زائران ارائه شده است.

وی اضافه کرد: خادمان حسینی در موکب احباب الرضا (ع) ورامین در راستای اقدامات فرهنگی خود و ترویج فرهنگ اربعین با افتخار نسبت به خدمات رسانی به زائرین حسینی (ع) اقدام می‌کنند.

حضور خادمان موکب احفاد مالک اشتر در عمود ۸۶۰ مسیر نجف به کربلا

خدماتی ازجنس عشق به سالار شهیدان/ورامینی ها۶موکب راه اندازی کردند

مسئول موکب احفاد مالک اشتر ورامین نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: موکب احفاد مالک اشتر در بحث اسکان و پذیرایی در عمود ۸۶۰ مسیر نجف به کربلا فعالیت دارد.

اردستانی با اشاره به لزوم برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم ایام اربعین گفت: فعالیت این موکب از هشتم صفر مصادف با سوم شهریور ماه آغاز می‌شود و تا روز اربعین ادامه دارد.

وی اضافه کرد: هر ساله در ایام اربعین، با توجه به ارادت مردم ورامین به ائمه اطهار و به ویژه سید و سالار شهیدان شاهد حال و هوای خاصی در این شهرستان برای خدمت رسانی به زائران اربعین هستیم.

فعالیت موکب حضرت علی اکبر (ع) در شارالعباس (ع) کربلا

مسئول موکب حضرت علی اکبر (ع) ورامین نیز به خبرنگار مهر گفت: موکب حضرت علی اکبر (ع) در مسجد قدس میدان پرچم شار العباس شهر کربلا از هفتم شهریور پذیرای زوار اربعین آقا سیدالشهدا (ع) است.

حجت الاسلام افشار با اشاره به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران اربعین در شهر کربلا گفت: هماهنگی و انسجام خوبی برای خدمت رسانی به زائرین در موکب حضرت علی اکبر (ع) ورامین وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه همکاری و تعامل خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی ورامین و موکب‌های اربعین وجود دارد، گفت: همه امکانات و ظرفیت‌های خود را برای خدمات دهی به زائران به کار گرفته ایم.

خدماتی ازجنس عشق به سالار شهیدان/ورامینی ها۶موکب راه اندازی کردند

ماساژ پای زوار اربعین توسط جوادآبادی ها در کربلای معلی

مسئول موکب جوادالائمه (ع) جوادآباد ورامین نیز به خبرنگار مهر گفت: موکب جوادالائمه (ع) جوادآباد ورامین هر ساله در بلوار شهید زینی شهر کربلای معلی پذیرای زائرین کربلای معلی است.

طباطبایی با اشاره به اینکه راهپیمایی عظیم اربعین نماد همبستگی و اتحاد شیعیان در اقصی نقاط دنیا است، گفت: این موکب روزانه سه هزار پرس غذای گرم بین زوار امام حسین (ع) توزیع می‌کند و در سال جاری نیز ماساژ پای زوار اباعبدالله (ع) را به طور ویژه توسط اساتید این حوزه انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: امسال نیز ما طبق سال‌های گذشته، در بلوار شهید زینی شهر کربلای معلی مستقر هستیم.

خدمات رسانی موکب بیت العباس (ع) در کربلای معلی و موکب مسلم بن عقیل (ع) در نجف اشرف

موکب بیت العباس (ع) نیز در نزدیکی خیمه گاه در شهر کربلا واقع است و ورامین موکب دیگری به نام مسلم بن عقیل (ع) دارد، که در شهر نجف به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می‌کند.

مسئول مسلم بن عقیل (ع) ورامین با اشاره به اقدامات این موکب در حوزه اربعین به خبرنگار مهر گفت: این موکب در پایین پله برقی صح حضرت زهرا (س) پشت گاراژ الظواهری فعالیت دارد.

خدماتی ازجنس عشق به سالار شهیدان/ورامینی ها۶موکب راه اندازی کردندسید عبدالله طباطبایی افزود: تا زمانی که آخرین زائرین ایرانی به کشور برگردند، این موکب فعال و مشغول خدمات‌رسانی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، ارسال وسایل و تجهیزات موکب‌های اربعینی ورامین از ۱۶ مرداد آغاز شده و تا ۱۰ شهریورماه ادامه دارد.

کد خبر 5868339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha