۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳

مهر بررسی کرد؛

فیاضی از آموزش و پرورش رفتنی شد؟

فیاضی از آموزش و پرورش رفتنی شد؟

خبرها حکایت از آن دارد که در ساعات آینده مهدی فیاضی جای خود را به یکی از معاونان خود خواهد سپرد و مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور به صورت موقت با سرپرست اداره خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دی ماه ۱۴۰۰ بود که یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش همزمان با تغییر در مسئولان و معاونان این وزارتخانه؛ طی حکمی مهدی فیاضی را به ریاست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور منصوب کرد. این مرکز سه وظیفه اصلی دارد که شامل؛ اداره مدارس ایرانی خارج از کشور، مدارس تطبیقی و بین‌المللی اتباع خارجی، غیردولتی بین‌الملل و سفارتخانه‌ها در داخل ایران و دیپلماسی آموزشی را بر عهده دارد.

در همان زمان پانزده سال سابقه معلمی، معاونت و مدیریت در ۱۰ مدرسه شهر تهران و مشاور علمی و فرهنگی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در سال ۸۹و ۹۰ از جمله سوابق فیاضی اعلام شد.‌

خبرگزاری مهر در این مدت تلاش کرده بود تا بتواند سوالاتی را در مورد عملکردش از وی بپرسد، اما در این زمینه فیاضی پاسخگوی خبرگزاری مهر نبود.

از جمله سوالاتی که مطرح است، ابهام در مورد عملکرد امور بین‌الملل در خصوص آموزش دانش آموزان اتباع خارجی است. در حال حاضر عدد دقیقی از کودکان اتباع بازمانده از تحصیل در کشور در دست نیست.

تسهیلگری در ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی یکی دیگر از این سوالات است که بدون پاسخ باقی ماند. متأسفانه بیشتر مدارس از ثبت نام کودکان افغانستانی سرباز می‌زنند و در برخی مناطق اصلاً جایی برای ثبت نام این کودکان وجود ندارد.

حال یک منبع آگاه به خبرنگار مهر خبر داده است که در ساعات آینده مهدی فیاضی جای خود را به یکی از معاونان خود خواهد سپرد و مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور به صورت موقت با سرپرست اداره خواهد شد.

کد خبر 5881807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha