۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶

به مناسبت هفته روستا و عشایر صورت پذیرفت؛

عرضه تولیدات روستاییان و عشایر خراسان جنوبی در نمایشگاه تهران

عرضه تولیدات روستاییان و عشایر خراسان جنوبی در نمایشگاه تهران

بیرجند- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی از عرضه محصولات روستاییان و عشایر استان در ۳۰ غرفه نمایشگاه مصلی تهران به مناسبت هفته روستا و عشایر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا اسدی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: با همت دولت سیزدهم توجه ویژه ای به اعتبارات بیمه روستاییان شده و رشد بسیار خوبی در این حوزه داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ مهر ماه در تقویم رسمی کشور به نام روز روستا و عشایر نامگذاری شده است، افزود: به همین مناسبت برای اولین بار نمایشگاه عرضه محصولات روستایی و عشایری به عنوان بزرگ‌ترین رویداد روستایی کشور با حضور بیش از هزار و ۲۰۰ تولیدکننده برتر روستایی و عشایری از ۱۲ الی ۱۸ مهر ماه در مصلای تهران برپا شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: استان خراسان جنوبی در این نمایشگاه ۳۰ غرفه و دو کارگزار به عنوان عرضه کننده محصولات بیمه شدگان را دارد.

وی با بیان اینکه به مناسبت روز روستا کارگزاران در ۳۲ روستای منتخب استان میز خدمت تشکیل و برنامه‌های متفاوتی از جمله اهدای احکام اجرا خواهند کرد، افزود: حضور در نماز جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه و دیدار با مقام عالی استان از دیگر برنامه‌های صندوق بیمه روستاییان و عشایر خراسان جنوبی در هفته روستا است.

اسدی با اشاره به اینکه بر اساس آمار سال ۱۴۰۰ در مجموع تعداد ۱۶۴ هزار و ۳۶۹ نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی قرار دارند، عنوان کرد: تمامی این افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند.

وی با بیان اینکه از مجموع بیمه شدگان تعداد ۱۱ هزار و ۱۰۰ نفر انفصال بیمه‌ای داشته ایم، اظهار کرد: همچنین تعداد ۵۷ هزار و ۴۵۲ نفر از بیمه شدگان در شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار و ۱۰۶ هزار و ۹۱۷ نفر در حوزه مناطق روستایی و عشایری هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا پایان شهریور ماه سال جاری ۵۸ هزار و ۵۱۹ نفر بیمه شده در سطح استان داشته ایم، افزود: متأسفانه حدود ۱۰۵ هزار نفر در سطح استان هیچ بیمه‌ای ندارند که می‌توانند از خدمات این صندوق بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه تعداد ۴۰ هزار و ۴۱۱ عضو فعال در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: بیمه شدگان غیر فعال شامل افراد زیر یک سال سن و تغییر بیمه به سازمان تأمین اجتماعی هستند.

اسدی ادامه داد: از مجموع بیمه شدگان غیر فعال تعداد چهار هزار و ۲۹۰ نفر زیر یک سال سن و ۵۶۵ نفر انتقال سابقه بیمه به سازمان تأمین اجتماعی را داشته اند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون پنج هزار و ۶۴۸ حکم شامل بازنشستگی پیش از موعد، ازکارافتادگی و … صادر شده است، افزود: از این تعداد یک هزار و ۷۳۴ نفر بازنشستگی پیش از موعد، ۱۹۲ نفر از کارافتادگی، دو هزار و ۳۴۵ نفر مستمری بگیر به علت فوت سرپرست و یک هزار و ۳۷۷ نفر در حوزه سالمندی بوده اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه درصد ضریب پوشش بیمه شدگان از ۳۱.۵ درصد در دولت قبل به ۳۵.۲ درصد افزایش داشته است، گفت: تعداد بیمه شدگان در حوزه بانوان نیز رشد بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه سطح درآمدی صندوق بیمه روستاییان خراسان جنوبی حدود ۶۶ درصد افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: در سال جاری تعداد شش هزار و ۹۱۲ نفر سهمیه برای استان در نظر گرفته شده که تاکید بر انفصالی ها است.

اسدی با بیان اینکه از مجموع بیمه شدگان استان تعداد ۴۲ هزار و ۹۰۲ بیمه شده مرد و ۱۵ هزار و ۶۱۷ نفر بیمه شده زن هستند، اظهار داشت: شهرستان بیرجند با ۱۱ هزار و ۱۵۵ نفر بیمه شده رتبه اول و شهرستان بشرویه با دو هزار و ۶۰۵ نفر رتبه آخر از لحاظ تعداد را دارد.

وی بیان کرد: بیمه تکمیلی نیز در سه استان اصفهان، همدان و آذربایجان شرقی به صورت پایلوت اجرا شده و در صورت رضایت در دیگر استان‌ها نیز گسترش خواهد یافت.

کد خبر 5904931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha