۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲

با حضور معاون وزیر و مشارکت ۱۲۰۰ نفر؛

کانون شتاب دهنده های برنامه نویسی سیستان وبلوچستان آغازبه کار کرد

کانون شتاب دهنده های برنامه نویسی سیستان وبلوچستان آغازبه کار کرد

زاهدان- رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان از افتتاح کانون شتاب دهنده های برنامه نویسی و آغاز دوره های توانمند سازی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نبی شهیکی صبح امروز یکشنبه در حاشیه افتتاح کانون شتاب دهنده‌های برنامه نویسی و آغاز دوره‌های توانمند سازی در استان، که با حضور «میثم عابدی» معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، استاندار و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در زاهدان برگزار شد، افزود: در این رویداد، بالغ بر هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان علاقه مند به حوزه برنامه‌نویسی از سراسر استان و همزمان با زاهدان در شهرستان‌های زابل، زهک، ایرانشهر، چابهار و غیره شرکت کردند که استقبال بی نظیری بود.

شهیکی بیان کرد: در قالب این رویداد، تمام ثبت نام کنندگان از مزایای آموزشی این رویداد بهره مند می‌شوند و در همان ابتدا، آزمون تعیین سطح از آنها گرفته شده و بر اساس میزان توانمندی که دارند در دوره‌های آموزشی مقدماتی و تخصصی و پیشرفته شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد تا زمانی که به میزان قابل قبولی از توانمندی برسند تحت آموزش قرار می‌گیرند و پس از پایان دوره‌ها به شرکت‌های دیگر برای فعالیت و مشارکت در پروژه‌های عملی معرفی و وارد فاز عملیاتی و کسب درآمد می‌شوند.

وی تصریح کرد: این افراد در پایان می‌توانند با راه اندازی شرکت‌های کسب و کار و بر اساس آموزش‌هایی که دیده‌اند نسبت به ایجاد اشتغال پایدار و ثابت برای خود و دیگران اقدام کنند که این مهم در کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در جوان‌ترین استان کشور نقش بسزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد با هدف معرفی حوزه جذاب و پول ساز برنامه نویسی و شناسایی جوانان و علاقه مندان این بخش در استان آغاز به کار کرد.

کد خبر 5905676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha