۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵

کاظمی مطرح کرد؛

دانش آموزان دهم و یازدهم در ۹ درس آزمون نهایی خواهند داشت

دانش آموزان دهم و یازدهم در ۹ درس آزمون نهایی خواهند داشت

معاون آموزش متوسطه گفت: از سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ همه دانش آموزان پایه دهم و یازدهم در رشته‌های نظری در تعداد ۹ درس به صورت نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی آزمون خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی کاظمی در گفتگوی زنده با دانش آموزان دوره دوم متوسطه در بستر شبکه شاد ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: شما دانش آموزان امیدهای آینده ایران اسلامی هستید و با شایستگی‌های که امروز کسب می‌کنید، فردا عهده‌دار یک مسئولیت مهم در کشور خواهید شد.

وی در ادامه افزود: دوره دوم متوسطه مقطع بسیار مهم و بستری برای کسب شایستگی‌های مختلف دانش آموزان است تا یک انسان با ایمان، مخلص، کارآفرین، خلاق، نوآور و ماهر تربیت شود تا برای کشور مفید باشد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش، تصریح کرد: کسب یک مهارت در دوره دوم متوسطه به ویژه در دوره نظری ضروری است و انتظار می‌رود در بسترهایی که آماده می‌شود شاهد کسب مهارت از سوی دانش آموزان باشیم.

لزوم توجه به امر مهارت آموزی

وی با اشاره به کسب مهارت، گفت: کسب مطلوب مهارت‌ها به ویژه برای هنرجویان هنرستانی برای حضور در مشاغل کشور، امری مهم و با اهمیت است و البته در کنار شایستگی‌های فنی، باید شایستگی‌های غیرفنی نیز کسب گردد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت کسب شایستگی‌های غیرفنی، اظهار داشت: جایگاه شایستگی‌های نرم یا غیرفنی در دنیای امروز به مراتب از شایستگی‌های حرفه‌ای و فنی نیز بالاتر است و از ضرورت‌های بازار کار است. مهارت‌های کارآفرینی، اخلاق حرفه‌ای، ارتباط مؤثر و موارد دیگر از جمله شایستگی‌های مهمی است که برای مشاغل و کسب و کارها اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی در ادامه، گفت: دانش آموزان از ابتدای ورود در دوره دوم متوسطه در بحث انتخاب رشته باید توجه به علاقه و استعداد و البته نیازهای کشور داشته باشند تا آینده درخشانی برای خود بسازید. انتخاب مطلوب و مناسب در ابتدای ورود به دوره دوم متوسطه، اهمیت دوچندان دارد، چراکه مسیر شغلی و آینده زندگی را مشخص می‌نماید.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: این مصوبه و فرصت سوابق تحصیلی قطعاً گامی بلند در راستای تحقق عدالت آموزشی است و در همین راستا شاهد قبولی دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار در دانشگاه‌ها و کسب رتبه‌های برتر در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ بودیم.

وی با اشاره سهم سوابق تحصیلی، اظهار داشت: سال ۱۴۰۲ سهم سوابق تحصیلی ۴۰ درصد در پایه دوازدهم، سال ۱۴۰۳، ۵۰ درصد از پایه دوازدهم و در سال ۱۴۰۴، ۶۰ درصد پایه‌های یازدهم و دوازدهم خواهد بود. در کنکور ۱۴۰۳ سهم سوابق تحصیلی دروس عمومی ۲۸ درصد است.

کاظمی گفت: شیوه جدید باعث تمرکز دانش آموزان به کتاب‌های درسی خواهد بود و اهداف برنامه درسی ملی به این شکل محقق می‌گردد و یادگیری عمیق‌تری اتفاق می‌افتد. آزمون‌های نهایی به شیوه مفهومی و صرفاً از کتاب‌های درسی برگزار خواهد شد.

دانش آموزان دهم و یازدهم در ۹ درس به صورت نهایی آزمون خواهند داد

وی در ادامه، افزود: از سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ همه دانش آموزان پایه دهم و یازدهم در رشته‌های نظری در تعداد ۹ درس به صورت نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی آزمون خواهند داد.

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شناسایی و تقویت استعدادهای دانش آموزان، تصریح کرد: جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش آموزی برگزار می‌گردد تا ایده‌های خلاقانه و استعدادهای دانش آموزان شناسایی، تقویت و ارائه گردد.

وی با اشاره به مسیر توسعه حرفه‌ای و ادامه مسیر تحصیلی هنرجویان هنرستانی، گفت: مسیر توسعه حرفه‌ای و ادامه تحصیل هنرجویان هنرستانی از مسیر دوره‌های کاردانی مؤثرتر خواهد بود البته بدنبال ایجاد دوره‌های ۳ ساله کارشناسی در ادامه مسیر رشته‌های تحصیلی هنرستان‌ها هستیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر جایگاه پژوهش‌سراهای دانش آموزی، اظهار داشت: پژوهش‌سراهای دانش آموزی یک بستر مهم برای تحقیق، پژوهش و تولید محصول برای تقویت فرصت‌های یادگیری به رویکرد تربیت نیروی کارآفرین است.

کاظمی در پایان، گفت: وظیفه ما در آموزش و پرورش آماده سازی بسترهای مطلوب برای آموزش با کیفیت دانش آموزان در سطوح مختلف است و از دانش آموزان عزیز انتظار می‌رود با کسب مهارت‌های گوناگون و شایستگی‌های غیرفنی، خود را برای فردا ایران اسلامی و خدمت به ملت شریف آماده نمایند.

کد خبر 5906850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      32 75
      بسیار عالی دانش آموز موظف می شه به طور جدی درس بخوانه و برای کنکور اماده بشه
      • ... IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
        40 6
        درس هایی مثل عربی هیچ وقت بدرد دانش آموز نمیخوره و فقط وقت گیره درس های عمومی باید از نهایی هم حذف بشن و بچه رو تخصصی ها توجه بیشتری داشته باش
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      48 5
      جناب کاظمی بایدمیفرمودین شایستگیهای فنی وغیرفنی چون مملکت مابه هردوموردنیازداره هم افرادفنی وکاربلدوهم افرادباسواددربقیه زمینه های دانش وعلم روزدنیاباتشکروسپاس
    • ES ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      0 0
      به همین دلیله که امسال کلی رتبه دو رقمی و سه رقمی مردود داریم؟ به عنوان یه کنکوری دارم سکته می‌کنم ، شماها اصلاً این رو درک می‌کنید ؟ نه معلومه که نه
    • مدادسفید IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      0 0
      آقای کاظمی عزیزبایدبدانندکه تاثیرمعدل درکنکورخیانت به دانش آموزانی لست که ازنظرمالی فقیرهستندوبسیاری ازمدارس ممکن است نمره غیرواقعی بالابری دانش آموزان ثبت کنندوبی عدالتی اموزشی‌ازاینکه هست گسترده ترشود
    • IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      15 6
      امتحان نهایی اونهم نه درس سال دهم باعث میشه ، معلم و دانش آموز از همون ابتدا درگیر سوال و امتحان نهایی بشه ، شاید مفهوم عمیق و لذت بخش صورت نگیره ، تازه فرصت رو برای مهارت اموزی هم میگیره . چرا که همون بچه های نظری مثل رشته تجربی به مهارت هم نیاز دارند نه علم محض . اتفاقی که سالیان ساله داره میفته.
    • فاطمه IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      17 0
      کدوم درسها خوب اعلام کنند دیگه
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      11 0
      لطفا توی مدارس به رشته های فنی توجه کنید پایه واساس پیشرفت هر مملکت روی کارهای فنی است اگر خواهان توسعه هستیم باید بچه ها رو به سمت رشته های فنی سوق داد رشته فقط شده پزشکی دندانپزشکی ودارو سازی یک کشور بیمارهستیم فکر توسعه نیستیم به رشته های فنی اهمیت دهید ودر کشور نباید فاصله حقوقی این قدر زیاد باش
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      48 3
      لطفا با سرنوشت بچه ها بازی نکنید.هر روز یک قوانین جدید.بچه ها از درس ومدرسه دیگه زده شدن
    • میم IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      22 0
      خدا بگم چیکارتون نکنه که با اینده مون دارید بازی میکنید ،، بدبختمون کردید ، بیچاره‌مون کردید ولمون کنید تورو ابلفض ،بزاریددد نفس بکشیم
    • حس مبهم IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      7 2
      الان کدوم دروس تجربیا‌ یازدهم نهاییه؟؟
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      37 1
      چرا باید دانش اموز رشته تجربی حدود ۳۰۰ صفحه تاریخ معاصر امتحان نهایی بده لطفا در مورد بعضی از دروس تجدید نظر کنید
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      26 1
      لطفا در مورد بعضی از دروسی که واقعا ضرورتی ندارند تجدید نطر کنید مثل تاریخ معاصر و حغرافیا و انسان و محیط زیست لطفا رسیدگی کنید دانش آموزا و معلما نمیدونن دیگه چجوری بگن تا ترتیب اثری داده بشه
    • هانیه IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      30 2
      چرا هرروز ی قانون جدید نظر میدین اینهمه سخت گیری واسه چیه..بچه ها مغزشون گنجایش اینهمه سختگیری رو نداره و از درس زده میشن..نکنید توروخدا اگه بیکارید برید شغل دوم بزنید ..نشینید همش ی دردسر و بدبختی اضافه کنید
    • ناشناس IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      13 0
      اگه قرار بود وقتمون رو صرف عمومیا بکنیم پس بهتر بود به کنکور برگردن یعنی چی هر روز یک قانون جدید خواب میبینین میاین رو سر دانش آموزا خالی میکنید اگه همه امتحانارو نهایی بدیم دیگ برا تخصصیا وقت نمیمونه همون بهتر بود دروس عمومی که برا نهایی میخونیم رو برا کنکور میخوندیم حداقل بی انصافی نمیشد
    • مریم TR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      6 0
      هرسال آموزش وپرورش یک قوانین جدید تصویب میکنه با این وضع بچه ها از درس زده میشن وبلا تکلیف
    • هنی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      2 0
      پس چرا برای ما ۱۱تاست؟؟؟
    • ناشناس IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      0 0
      به نظرم تاثیر معدل خیلی به نفع بچه هاست فقط بعضی دروس مثل محیط واقعا سخته نهایی باشه
    • سمیه IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      0 0
      دوستان بدبخت شدیم الان کمتر وقت میکنیم برای درس های تخصصی