۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

نقش تربیتی مشاوران در مدارس اردبیل ارتقاء یابد

نقش تربیتی مشاوران در مدارس اردبیل ارتقاء یابد

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مشاوران جراح بیماری‌های روانی، رفتاری و اجتماعی دانش‌آموزان هستند و باید نقش تربیتی مشاوران در کنار نقش تحصیلی در مدارس، ارتقاء یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه کارگاه تخصصی توانمندسازی مشاوران مناطق جوار شهر اردبیل اظهار کرد: همه‌گیری بیماری کرونا و تأثیر آن بر سلامت روانی دانش‌آموزان موجب رشد نیاز به خدمات تخصصی مشاوران شد.

وی تصریح کرد: مشاوران جراح بیماری‌های روانی، رفتاری و اجتماعی دانش‌آموزان هستند و باید نقش تربیتی مشاوران در کنار نقش تحصیلی، ارتقا یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با تبیین و تشریح برخی از مشکلات آموزشی و تربیتی گفت: پس از سپری شدن دوره همه‌گیری بیماری کرونا و تأثیر آن بر سلامت روانی دانش‌آموزان باید بسته‌های آموزشی، مشورتی و مداخله‌ای تخصصی توسط مشاوران برای مشکلات روانی، رفتاری و اجتماعی دانش‌آموزان تدوین، تهیه و ارائه شود.

صفری در تبیین نقش مشاوران افزود: مشاور با همکاری معلم، خانواده و مسئولان مدرسه می‌تواند دانش‎آموزان را برای رفع مشکلات تحصیلی، خانوادگی، ‏روانی و تأمین ثبات عاطفی یاری داده و در نهایت نیل به اهداف آموزش و پرورش را محقق سازد.‏

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اردبیل نیز در تشریح اهداف کارگاه خاطرنشان کرد: موضوعات انتخاب شده در کارگاه تخصصی توانمندسازی مشاوران مناطق جوار شهر اردبیل به گونه‌ای ارائه می‌شود که راهگشای فعالیت مشاوران و عوامل اجرایی مدارس باشد و پاسخگوی بسیاری از نیازهای آنها در حیطه‌های مختلف است.

غفور حضوری اضافه کرد: مشاوران مدارس با شناسایی نقاط ضعف و قوت دانش‌آموزان به آنها برای استفاده هر چه بهتر از توانایی‌های بالقوه‌شان کمک می‌کنند و ‏با آموزش مهارت‌های مطالعه و یادگیری، روش‌های برنامه‌ریزی درسی، ارائه راهکارهایی برای غلبه بر افت تحصیلی، استرس و ‏اضطراب امتحانات و حتی کمک به انجام یک انتخاب رشته صحیح و منطقی زمینه لازم برای موفقیت تحصیلی و شغلی آنها را فراهم ‏می‌سازند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه مشاوران شرکت‌کننده در کارگاه در قالب سه گروه تخصصی در موضوعات شیوه‌های برنامه‌ریزی درسی و مطالعه، هدایت تحصیلی و روش‌های موفقیت در امتحانات نهایی و کنکور و نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کد خبر 5907961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha