هشدار فرمانده ارشد صهیونیستی درباره شکست لشکرکشی زمینی به غزه

هشدار فرمانده ارشد صهیونیستی درباره شکست لشکرکشی زمینی به غزه

یک فرمانده ارشد ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به عدم ورزیدگی نظامی نیروهای ذخیره و کمبود یگان‌های رزمی کارآمد در ارتش، لشکرکشی به غزه را غیرعاقلانه و جهنم واقعی برای نیروها توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یکی از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی با اذعان به عدم ورزیدگی و تجربه مناسب نیروهای ذخیره ارتش فاش کرد که عملیات زمینی ارتش ضد نوار غزه برای سربازان ذخیره به مثابه تجربه یک جهنم واقعی خواهد بود.

سرهنگ صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی «میدل ایست آی» اذعان کرد که ارتش اسرائیل با مشکلات عدیده بزرگی روبه‌رو است. یکی از مشکلات بزرگ ارتش، کمبود نیروی ورزیده به ویژه در چنین عملیات‌های سرنوشت ساز که لازمه برخورداری از نیروهایی با توان رزمی بالا است.

از سویی دیگر، سران اپوزیسیون کابینه نتانیاهو و تحلیلگران نظامی صهیونیستی و غربی با هشدار به طراحان این رژیم در عملیات زمینی به نوار غزه از موفقیت ارتش در مواجهه زمینی با نیروهای مقاومت در غزه ابراز تشکیک کردند.

در همین راستا، ایهود اولمرت، نخست وزیر اسبق این رژیم که تجربه شکست عملیات زمینی به نوار غزه در سال ۲۰۰۸ را دارد، اذعان کرد که آنچه که در عملیات پیشروی سربازان پیاده نظام ارتش انتظارشان را می‌کشد، بسیار وحشتناک و فراتر از حد تصور آنان است و اذعان کرد که عملیات زمینی به سمت غزه هرگز ساده و خوشایند ما و آنان نخواهد بود.

در جریان عملیات زمینی سال ۲۰۰۸ میلادی که سه هفته به طول انجامید، ایهود اولمرت، نخست وزیر وقت این رژیم با اسم رمز عملیات گلوله ریزان فرمان حمله زمینی به غزه را صادر کرد که با مقابله نیروهای مقاومت ناچار به عقب نشینی شد.

در خبری مرتبط، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ فاش کرد که مقامات کاخ سفید با ابراز نگرانی از چشم انداز حمله زمینی به غزه، نسبت به آمادگی رزمی ارتش اسرائیل در لشکرکشی به غزه چندان خوشبین نیستند.

کد خبر 5911696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      0 0
      سلام باید ایران و ملتهای مسلمان این رژیم نجس را از بین ببرند
    • محمد IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      0 0
      تا دیر نشده بایدازآمریکاییها انتقام گرفت بدون آمریکا اسرائیلیها از هیچ هم هیچترند شلیک آزاد برای هرگونه عنصرآمریکایی