تشدید اختلافات میان مقامات نظامی و محافل سیاسی رژیم صهیونیستی

تشدید اختلافات میان مقامات نظامی و محافل سیاسی رژیم صهیونیستی

یک روزنامه عبری زبان به شکاف‌های داخلی گسترده میان مقامات نظامی و محافل سیاسی رژیم صهیونیستی در زمینه اهداف عملیات زمینی در نوار غزه اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، روزنامه اسرائیل الیوم در مقاله‌ای در این خصوص نوشت: ما شاهد یک سردرگمی میان مقامات نظامی و سیاسی اسرائیل بر سر حمله زمینی احتمالی به غزه هستیم. کابینه امنیتی اسرائیل اعلام کرده که هدف از این عملیات تضعیف قوای نظامی حماس خواهد بود. این در حالیست که سخنگوی ارتش تاکید کرده که هدف، شکست حماس و از بین بردن تمام کسانی است که در نبرد ۷ اکتبر شرکت کرده‌اند.

در ادامه این مقاله آمده است: ما شاهد شکاف‌های مهمی در موضع گیری های سیاسی و نظامی در خصوص اهداف عملیات زمینی علیه نوار غزه هستیم. این شکاف‌ها میان ارتش و محافل سیاسی نخستین باری نیست که خود را نشان می‌دهد بلکه طی هفته گذشته چندین بار به نمایش درآمده است.

در این مقاله تاکید شده است: هدف نابودی حماس که سخنگوی ارتش از آن صحبت می‌کند به هیچ وجه هدف کابینه اسرائیل نیست.

در همین راستا، تحلیلگر امور نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد: اگر انتظار داریم که ارتش اسرائیل تمام اعضای حماس و جهاد اسلامی فلسطین را از بین ببرد باید بگویم که این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفته است: ما می‌دانیم که هرگونه عملیات زمینی در غزه به دلیل وجود تونل‌های زیرزمینی در این منطقه پیچیده خواهد بود.

این در حالیست که روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی طبق برنامه قصد داشت در این هفته به غزه حمله کند، اما به علت بدی شرایط آب‌وهوایی این حمله چند روز به تعویق افتاده است.

گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز با انتشار یک کلیپ ویدئویی به نظامیان صهیونیست نسبت به حمله زمینی علیه نوار غزه هشدار داد.

در این فایل ویدئویی جمله هشدارآمیز «این همان چیزی است که در زمان ورودتان به غزه انتظارتان را می کشد» در کنار تصاویر حمله به نظامیان صهیونیست در جریان ورود زمینی آنها به غزه منتشر شده است.

تحلیلگران صهیونیست و غربی نیز نسبت به طرح رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به نوار غزه هشدار داده و در توان و قدرت نظامی ارتش این رژیم برای رویارویی زمینی با نیروهای حماس ابراز شک و تردید کرده‌اند.

کد خبر 5912082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha