۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۰

معاون استاندار خراسان جنوبی :

ورود شرکت های دانش بنیان به فرآوری زرشک

ورود شرکت های دانش بنیان به فرآوری زرشک

بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: طی یک سال گذشته شرکت های دانش بنیان به حوزه فرآوری زرشک ورود پیدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اشرفی صبح یکشنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی زرشک در قاین با اشاره به اینکه از سال گذشته دو راهبرد به عنوان سیاستگذاری مرتبط با جشنواره زرشک دنبال کرده‌ایم، گفت:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه وقتی نگاه‌ها به سمت محصول زرشک جلب شد زمینه ورود شرکت‌های دانش بنیان به این محصول نیز صورت گرفت، بیان کرد: در زمینه فرآوری زرشک باید به سمت تولید محصولاتی برویم که موجب ارزش افزوده این محصول شود.

اشرفی افزود: در این زمینه باید از شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها کمک گرفت وگرنه تولید مربای زرشک و آب زرشک که از گذشته‌ها نیز صورت می‌گرفته است.

به دنبال خرید تضمینی زرشک نیستیم

وی با تأکید به اینکه باید بسیاری از ساختارها از تولید تا فروش زرشک را اصلاح کنیم، یادآور شد: ما به هیچ وجه دنبال خرید تضمینی زرشک نیستیم چرا که شأن زرشک بسیار بالاتر از آن است ولی خرید توافقی را برای پیشگیری از افت قیمت خواهیم داشت.

اشرفی در ادامه گفت: دومین راهبرد بحث توجه کردن و معطوف کردن نگاه‌ها به سمت محصول زرشک است و این دو سیاست هنگامی که با هم توامان شود بلاشک همه مسائل و مشکلاتی که در دل این چند صد سال قدمت زرشک می‌گذرد دیده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: شکل گیری و تغییر رفتار در کشاورزان سبب می‌شود که مدام تزریق کننده به بازار نباشد و حتماً به دنبال تشکیل و راه اندازی بارگاه می‌رود.

اشرفی اظهار کرد: با بیان اینکه از سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان به شکل خاص وارد حوزه زرشک شدند، گفت: در گذشته زیاد شرکت‌های دانش بنیان به سراغ محصول زرشک نمی‌رفتند اما اکنون نگاه ویژه ای دارند و وظیفه ما است که درد کشاورزان را درمان کنیم.

اشرفی بیان کرد: این آمادگی را داریم اگر کسی ایده در حوزه فرآوری و صنایع تبدیلی زرشک دارد را به چالش بکشانیم و آن‌ها حمایت کنیم.

ضرورت فعالیت در حوزه زنجیره‌های ارزش افزوده

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: اگر بتوانیم بر روی زنجیره‌های ارزش افزوده زرشک کار کنیم حتماً می‌توانیم یک عرصه موفق برای تولید پایدار زرشک داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه به مدل حرکت و استراتژیک و نفوذ در بازارهای جهانی و صنایع تبدیلی نیاز داریم، افزود: هر کسی که در حوزه صنایع تبدیلی قابلیت دارد و می‌تواند محصولی را به خانواده زرشک اضافه کند او را به چالش دعوت می‌کنیم.

کد خبر 5918595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha