۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی:

۹۰ میلیارد تومان برای خرید توافقی زرشک در نظر گرفته شد

۹۰ میلیارد تومان برای خرید توافقی زرشک در نظر گرفته شد

بیرجند- رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: با حمایت بخش دولتی ۹۰ میلیارد تومان برای خرید توافقی زرشک در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان اسحاقی صبح چهارشنبه در اختتامیه جشنواره ملی زرشک اظهار کرد: توجه به زرشک، زعفران و عناب نیازمند برخی زیرساخت‌ها است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی و نماینده مردم قاین و زیرکوه بیان کرد: درخواست از دولت داشتیم که خرید حمایتی زرشک را داشته باشیم که ۹۰ میلیارد تومان برای آن در راستای کنترل قیمت این محصول گذاشته شد.

اسحاقی ادامه داد: ما ملکف به فرآوری محصولات استراتژیک خراسان جنوبی هستیم و سند چشم انداز این محصولات را باید تدوین کنیم.

وی با بیان اینکه تنها استانی هستیم که محصول زرشک را داریم، گفت: تا زمانی که فرآوری این محصول را نداشته باشیم به سودآوری از این محصول نخواهیم رسید.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی یادآور شد: دولت سیزدهم در راستای محرومیت زدایی طی دو سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده است و ما در مجلس نیز در برنامه هفتم توسعه این مهم را مد نظر قرار می‌دهیم.

وی افزود: امروز شاهدیم سازمان انرژی اتمی در حوزه پرتو دهی برای ماندگاری زرشک ورود پیدا کرده و در واقع زیر ساخت‌ها برای رونق این محصول فراهم است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه ادامه داد: امیدواریم در سال آینده گزارش درباره بارگاه‌های زرشک افتتاح شده در استان داشته باشیم.

اسحاقی افزود: درباره سایر محصولات نیز رهبرمعظم انقلاب اسلامی به طور مستقیم تاکید داشتند زعفران جنوب خراسان فرآوری شود.

کد خبر 5921298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha