۶ آبان ۱۴۰۲، ۹:۳۴

فرماندار شهرستان شهرکرد:

تامین آب پایدار مشکلی اساسی در چهارمحال و بختیاری است

تامین آب پایدار مشکلی اساسی در چهارمحال و بختیاری است

شهرکرد_فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: یکی از مشکلات مهم در این استان و به طبع آن در شهرستان شهرکرد موضوع تأمین منبع آب پایدار است.

بهادر عبدالغنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در مباحث مختلف هر کشور و استان و به طبع شهرستان که حتماً باید مدیریت شود، پدافند غیرعامل است و در جلسات شورای تأمین ابعاد این مشکل را بررسی می‌شود.

وی با اشاره به مسمومیت‌های سال گذشته در مدارس دخترانه، تصریح کرد: در جلسات شورای تأمین ابعاد را بررسی و اکثر مدارس خصوصاً مدارس دختران در مقاطع مختلف را به دوربین تجهیز کردیم.

فرماندار شهرکرد با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم در این استان و به طبع آن در شهرستان شهرکرد موضوع تأمین منبع آب پایدار است بیان داشت: متأسفانه سال گذشته خصوصاً بعد از بارندگی‌ها شاهد مشکل در این خصوص بودیم و مرکز استان حدود یک هفته تنش آبی شدید داشت.

عبدالغنی در ادامه با اشاره به عدم پیش‌بینی اقدامات پدافندی در سال گذشته گفت: طراحی تصفیه‌خانه بن-بروجن و سد خلک سورشجان بر این اساس بود که صرفاً برای کدورت‌های بالا طراحی نشده بودند و آبی که از سرچشمه کوهرنگ به سمت شهرکرد انتقال می‌یافت به دلیل کدورت بالایی که داشت مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: با ایجاد و تصفیه‌خانه بن-بروجن که به زودی کار آن به اتمام می‌رسد، این مشکل رفع و آب در شهرستان شهرکرد جاری می‌شود.

فرماندار شهرکرد با اشاره به اقدامات پدافندی انجام شده در زمان بارش‌های سنگین برف بیان کرد: برای مقابله با بحران‌های احتمالی در شهرکرد نیاز به تجهیزاتی است.

عبدالغنی یادآور شد: در همین راستا اقدامات لازم برای زهکشی آب‌های سطحی، قنوات و آب‌روها در خروجی‌ها و لایروبی‌ها انجام شده است، همچنین در صورت بارش سنگین برف تجهیزات و ماشین‌آلات پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه بیان داشت: طی جلسات با شرکت نفت در خصوص سوخت ماشین‌های سنگین، بنا بر این شده که در صورت عدم همکاری سوخت یارانه‌ای ماشین‌های سنگین حذف شود، این در حالی است که با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به توافق رسیدیم تا در آن زمان آمادگی کامل را داشته باشند.

کد خبر 5923359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha