۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۹

استاندار چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری سومین تولیدکننده بادام جهان است

چهارمحال و بختیاری سومین تولیدکننده بادام جهان است

شهرکرد_استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طبق تحقیقاتی که انجام شد این استان در تولید بادام در رتبه سوم جهان و در صادرات آن در رده چهاردهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری شامگاه سه‌شنبه در سومین نشست شورای ملی توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان‌ها، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری استانی با موقعیت ممتاز جغرافیایی و تنوع آب و هوایی است.

وی افزود: همچنین وجود نیروی کار با تجربه و تحصیلکرده در حوزه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری از دیگر شاخصه‌های بارز این استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تولید نهال در خود استان، ایستگاه تحقیقات بادام با وسعت ۳۰ هکتار، شهرک تخصصی بادام با ۷۰ واحد آماده واگذاری و وجود کارخانه‌های فرآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان باعث شده است تا این استان در زمینه بادام به‌ویژه بادام مامایی پیشرفت‌های زیادی داشته باشد.

حیدری عنوان کرد: طبق تحقیقاتی که انجام شد چهارمحال و بختیاری در تولید بادام در رتبه سوم جهان و در صادرات آن در رده چهاردهم است که این نشان می‌دهد برای به دست آوردن بازار این محصول جای کار بیشتری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: کم مصرف‌ترین درخت باغی بادام است که بهره‌وری بالایی دارد، توپوگرافی استان چهارمحال و بختیاری به‌گونه‌ای است که ۸۵ درصد کوهستان و ۱۵ درصد دشت است از همین رو توسعه باغات در اراضی شیبدار به خوبی در حال انجام است.

کد خبر 5927284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha