۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴

مدیرکل تعاون گلستان خبر داد؛

انجام بیش از ۱۰ هزار نفر ساعت آموزش برای توانمندسازی تعاونی ها

انجام بیش از ۱۰ هزار نفر ساعت آموزش برای توانمندسازی تعاونی ها

گرگان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار و ۲۸۱ نفر ساعت دوره های آموزش حضوری و مجازی برای توانمند شدن شرکت های تعاونی برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی خواجه مظفری اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار و ۴۵۷ نفر ساعت آموزش مجازی و حدود ۴ هزار و ۸۲۴ نفر ساعت آموزش حضوری دیدند.

وی افزود: یکی از مواردی که تعاونی‌ها را با مشکل مواجه می‌کند عدم آشنایی از قوانین و مقررات است لذا یکی از وظایف این اداره کل توسعه مدیریت و توانمند سازی منابع انسانی تعاونی‌ها است که این دوره‌های آموزشی در همین راستا برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: این آموزش‌ها در راستای قوانین و مقررات بخش تعاون، شیوه برگزاری مجامع عمومی در شرکت‌های تعاونی و قوانین و مقررات بخش امور مالیاتی، حسابداری، تهیه صورت‌های مالی، اصول سرمایه گذاری، ایجاد برند در تعاونی برگزار شده است و بدین منظور نسبت به تولید محتوا به صورت بروشور، لوح فشرده و کتابچه اقدام گردید.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت همایش، کنفرانس و کارگاه آموزشی بوده است که جهت برگزاری دوره‌ها از ظرفیت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و تعاونی‌های آموزشگاهی نیز استفاده می‌شود.

خواجه مظفری در پایان گفت: در نظر است اتحادیه‌های استان نسبت به معرفی مدیران تعاونی جهت فراگیری دوره‌های آموزشی اقدام کنند و این دوره‌ها برای فراگیران کاملاً رایگان و از محل اعتبارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تأمین می‌شود.

لازم به ذکر است هم اکنون بیش از ۳ هزار تعاونی فعال با اشتغال ۳۲ هزار و ۶۷۲ نفر در رسته‌های کشاورزی، معدنی، مسکن، فرش دستباف، عمرانی، صنعت، سهام عدالت، خدمات، حمل و نقل، تولیدی توزیعی، تأمین نیاز و اعتبار در استان فعال هستند.

کد خبر 5945077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha