۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۳

مدیرکل سازمان های کارگری وزارت تعاون:

تشکل‌های کارگری در کشور توانمندسازی می شوند

تشکل‌های کارگری در کشور توانمندسازی می شوند

ساری- مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانمندسازی تشکل های کارگری و کارفرمایی را از اولویت های این وزارتخانه بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید فخرالدین نژاد موسوی بعدازظهر چهارشنبه شست هم اندیشی و سه جانبه گرایی دولت، کارگر و کارفرما با قدردانی از برگزاری این نشست با اشاره به اینکه هدف ما از حضور در مازندران بیشتر جنبه آموزش و ارتقای توان اجرایی و عملیاتی کارشناسان سازمان‌های های کارگری و کارفرمایی است، گفت: اعتقاد داریم توانمندسازی تشکل‌ها وظیفه ذاتی ماست که در گذشته به آن کمتر توجه شده است

نژاد موسوی تصریح کرد: نگاهی به حوزه آمار و نمودارهای رشد و توسعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیانگر این است که با همه فراز و نشیب‌ها شاهد رشد مطلوبی در همه حوزه‌ها هستیم و کشور به حول قوه الهی رو به رشد و توسعه است.

وی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی را بازوی دولت دانست و افزود: تشکل‌ها باید برای منافع اعضای خود برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشند و در این راه می‌توانند از تشکل‌های موفق الگو برداری کنند.

مدیر کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: توانمندسازی تشکل‌ها و رساندن آنان به بالاترین سطح را اولویت این اداره کل است.

لزوم تعامل ویژه بین تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای تعیین دستمزد

نژاد موسوی با اعلام اینکه تشکل‌ها ظرفیت بزرگی از بخش خصوصی هستند که می‌توانند در همراهی دولت و تحقق توسعه کشور بسیار تأثیر گذار باشند، بیان کرد: کارگران و کارفرمایان می‌توانند در اقدامی دو جانبه برای تعالی تولید برنامه دهند و اقدامات مهمی در سطح کارگاه‌ها از جمله کمک به کاهش حوادث ناشی از کار و ارتقای کمیت و کیفیت تولید از طریق انعقاد پیمان‌های دسته جمعی انجام دهند و پیشنهادات ویژه ای به دولت ارائه کنند.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در بحث دستمزد اتفاقی که باید بیفتد این است که تعامل ویژه ای بین کارگر و کارفرما بوجود آید تا بتوانند ضمن کمک به رشد تولید، مشکلات معیشتی کارگران خدوم را به حداقل برسانند و حذف کنند و این همکاری‌ها قطعاً اثرات مثبتی بدنبال خواهد داشت و چه بسا در شرایط کنونی کارفرمایانی هستند که به نیروی کار ماهر و آموزش دیده خود دستمزدی بیش از حداقل مزد اعلام شده توسط شورای عالی کار پرداخت می‌کنند.

کد خبر 5947402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha