۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۹

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

نسل جوان نقش کلیدی در تصمیمات کشور دارند

نسل جوان نقش کلیدی در تصمیمات کشور دارند

اراک-عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور داوطلبانه دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس گفت: نسل جوان نقش کلیدی در تصمیمات کشور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی عصر دوشنبه در جمع دانش‌آموزان دبیرستان نمونه دولتی حاج کاظمی اراک، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل توانمندی در عرصه‌های مختلف نه تنها در منطقه بلکه یکی از کشورهای تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف بین المللی است و این مهم به همه جهانیان ثابت شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به حضور داوطلبانه دانش‌آموزان در دفاع مقدس افزود: لازمه توسعه کشور استفاده از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها است و به طور حتم این مهم با حضور شما دانش آموزان عملیاتی می‌شود.

جلیلی گفت: حضور خودجوش و حماسی دانش آموزان در هشت سال جنگ تحمیلی باعث شور و نشاط ویژه‌ای در داخل مدارس و در مدت زمان کوتاهی به گسترده‌ترین تشکل دانش‌آموزی کشور تبدیل شد.

وی افزود: امروز جوانان و نوجوانان می‌توانند با تحصیل و موفقیت علمی در عرصه‌های مختلف کشور نقش آفرینی کنند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشور با اشاره به تحریم‌های دارویی گفت: کشور برای یک میلیون بیمار به دارو نیاز داشت که از طریق سوخت ۲۰ درصد غنی شده تأمین می‌شد و از جایی که نیاز بیماران بود، دشمنان با اهرم فشار به دنبال گرفتن امتیاز بودند اما خوشبختانه با بهره گیری از ظرفیت دانش بومی در این حوزه موفق به تولید آن شدیم.

جلیلی گفت: رزمندگان دفاع مقدس شجاعانه بدون در نظر گرفتن سن قانونی در برابر دشمن ایستادند، اکنون نیز عرصه و جبهه بزرگ برای این قشر فراهم شده است و می‌توانید در حساس‌ترین تصمیمات اثر گذار باشید.

وی افزود: موفقیت کشور در دانش و صنعت هسته‌ای و سایر بخش‌ها به برکت ۳۶ هزار دانش آموز شهید در هشت سال دفاع مقدس است که با انگیزه و اشتیاق به میدان آمدند و امروز شما نیز به تاسی از آنها نباید تسلیم شوید.

وی گفت: درخشش جوانان در المپیادهای مختلف نشان از تأثیر گذاری آنها در بالندگی کشور و افق رو به رشدی را پیش روی خود دارند.

وی افزود: این پرچم پر افتخار به جوانان سپرده شده تا موفقیت‌های بیشتری در کارنامه جمهوری اسلامی به ثبت برسد.

جلیلی بیان کرد: کشور در طول ۴۴ سال با فشار و تحریم‌های مختلف اقتصادی مواجه است و باید بدون نگاه به بیرون به دنبال ساخت آن در داخل باشیم.

وی افزود: موفقیت چشمگیر ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف کشاورزی، مسکن و اقتصادی با کمک حضور همیشه در عرصه مردم بویژه نسل جوان و نوجوان بوده و به طور حتم، تداوم این موفقیت با کمک آینده سازان استمرار دارد.

کد خبر 5964034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha