گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لبنان/۲؛

در نشست «پیام‌آوران حقیقت» در بیروت چه گذشت؟ + فیلم

در نشست «پیام‌آوران حقیقت» در بیروت چه گذشت؟ + فیلم

نشست حمایت از اصحاب رسانه و خبرنگاران در فلسطین تحت عنوان «پیام آوران حقیقت» با مشارکت فعالان خبری و مدیران رسانه‌ای و جمعی از شخصیت‌های سیاسی در بیروت برگزار شد.

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: نشست حمایت از اصحاب رسانه و خبرنگاران در فلسطین تحت عنوان «پیام آوران حقیقت» با مشارکت فعالان خبری و مدیران رسانه های مختلف و همچنین با حضور شخصیت‌های سیاسی، پارلمانی و حزبی و سفرای چندین کشور از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت و نمایندگان رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری و انجمن‌های حقوق بشری و رسانه‌ای، به همت اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی نیز که در این مراسم حضور یافته بود در سخنانی تاکید کرد: صبر، استواری و مقاومت مردم فلسطین و مردم غزه، جنگ اسرائیل را به پیروزی راهبردی مقاومت تبدیل کرده است.

وی همچنین تاکید کرد: هدف قرار گرفتن دست اندرکاران رسانه توسط اشغالگران، شاهد دیگری بر سقوط روایت اسرائیل است.

وی با تشکر و قدردانی از «تلاش های فداکارانه رزمندگان مقاومت و تلاش رسانه ها برای افشای حقیقت غزه خاطرنشان کرد: «هدف قرار دادن فعالان رسانه ای از سوی رژیم صهیونیستی شاهد دیگری بر این امر است که روایت صهیونیست ها از جنگ سقوط کرده است.

یکی دیگر از مدعوین در این همایش ابراهیم فرهت مدیر شبکه المنار بود که با انتقاد از عملکرد رسانه های غربی در پوشش مغرضانه نبرد الاقصی و جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: ما شاهد سقوط رسانه های غربی در طوفان الاقصی بودیم.

وی تاکید کرد: رسانه های غربی در نبرد طوفان الاقصی سقوط کردند و ادعاهای تمدنی و فرهنگی آنان نیز سقوط کرد. صهیونیست ها درحال از دست دادن همراهی افکار عمومی غرب هستند.

در نشست «پیام‌آوران حقیقت» در بیروت چه گذشت؟ + فیلم

فرهت همچنین گفت: مقاومت و رسانه آن موفق شدند که تصویری کامل و واقعی از میدان نبرد ارائه کنند، مقاومت با این تصاویر توانایی های خود در میدان نبرد را به نمایش گذاشت، این درحالی است که نظامیان صهیونیست حتی جرات پیاده شدن از خودروهای زرهی خودرا ندارند. همچنین مقاومت در ارائه روایت خود از جنگ موفق عمل کرد در حالی که رژیم صهیونیستی علی رغم برخورداری از پشتیبانی امپراطوری های رسانه ای دنیا در این عرصه موفق نبوده است.

مدیر شبکه المنار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای اولین بار است که رژیم صهیونیستی همراهی افکار عمومی غرب را از دست می دهد و این اتفاق مسولیت بزرگی بر دوش ما می گذارد، ما باید به این مسئله واقف باشیم و از امروز شروع به نگارش و مستند سازی حوادث و اتفاقات و روایت های انسانی کنیم و هر آنچه که مرتبط با این جنایت بزرگ رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه می شود را در حافظه تاریخ به صورت مستند ثبت کنیم.

وی در پایان گفت: این آرشیو و مستندسازی مرجعی در شکل‌دهی آگاهی فرهنگی و فکری نسل‌های آینده خواهد بود. ما از طریق این نشست همبستگی خود با خبرنگارانی که هدف حمله قرار گرفته اند را اعلام می‌کنیم. ما ثابت قدم هستیم و به مسیر خود ادامه خواهیم داد. بیش از ۲۰ سال است که با سیاست تحریم و محدودیت روبرو هستیم.

در ادامه کار همایش بنا براین بود تا وزیر اطلاع رسانی لبنان نیز روی سن رفته و سخنرانی داشته باشد اما نماینده ایشان فیصل العلی ظمن عذرخواهی از حضار به دلیل عدم امکان حضور وزیر در این همایش به نیابت از ایشان به سخنرانی پرداخته و هشدار داد: اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کادر رسانه ای به درجه غیر قابل توصیفی از توحش رسیده است و وزارت اطلاع رسانی لبنان از ظرفیت های خود برای محکومیت رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد.

العلی همچنین گفت: رژیم صهیونیستی عامدانه خبرنگاران را در غزه و جنوب لبنان هدف قرار می دهد تا به این وسیله روی واقعیت ها سرپوش بگذارد، آنها این جنایتها را با هدف قرار دادن خبرنگاران شبکه المیادین در جنوب لبنان و به شهادت رساندن فرح عمر و ربیع معماری ادامه دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزیر اطلاع رسانی لبنان با تمام صلاحیت هایی که در اختیار دارد به تلاش های خود تا صدور محکومیت های قطعی و واضح علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

در ادامه مهمانان و مدعوین در این همایش شاخه های گل سرخی که در دست داشتند را به شهدای رسانه تقدیم کرده و آن های را بر روی دکور نمادینی که در جلوی سالن طراحی شده بود قرار دادند.

سپس نماینده حماس غازی حمد در جایگاه قرار گرفته و ظمن تاکید بر اهمیت جایگاه رسانه در جنگ گفت: جنگ رسانه ای به هیچ عنوان کمتر از جنگ نظامی نیست و سیاسی نیست و ما به تمام اصحاب رسانه و فرهیختگان برای رساندن پیام ملتی که در حال مبارزه با اشغالگری و ظلم است، نیاز داریم.

وی در ادامه گفت: خبرنگار نباید بی طرف باشد بلکه باید تبدیل به یک مبارز در راه آزادی و عدالت شود، بسیار از خبرنگاران بهای این مبارزه را پرداخت کرده اند. جنگ رسانه ای بسیار مهم است زیرا آغاز این جنگ علیه ما سخت و دردناک بود، دشمن سعی کرد ما را داعشی جلوه دهد و این ادعا را می کرد که حماس غیرنظامیان را کشته و به زنان تجاوز کرده است. آنان سعی کردند این روایت را در جهان پخش کنند.

غازی حمد همچنین گفت: موفق شدیم به واسطه رسانه های خود این تصویر را به طور کامل تغییر دهیم، و این اتفاق به لطف خبرنگاران میدانی فلسطینی و همچنین خبرنگاران عرب زبان و مسلمان که در کلیه پایتخت های جهان حضور دارند رقم خورد و آنان موفق شدند تا واقعیت ها را با صوت و تصویر به افکار عمومی منتقل کنند.

در نشست «پیام‌آوران حقیقت» در بیروت چه گذشت؟ + فیلم

در ادامه غسان بن جدو مدیر شبکه خبری المیادین نیز پشت تریبون قرار گرفت و گفت: رسانه های مقاومت امروز قوی هستند و روایت مقاومت اکنون روایت برتر و منسجم در جهان است. بن جدو در سخنان خود گفت: جهانی که اکنون به خاطر جنگ غزه به پا می خیزد، لزوماً به خاطر مقاومت یا فلسطین این کار را نمی کند، بلکه به خاطر بشریت این کار را انجام می دهد. تفکر ما نباید بر دوران جنگ متمرکز شود، بلکه باید به آنچه بعد از جنگ می‌آید نیز متمرکز شود.

این همایش به طور تصویری نیز میزبان تعدادی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای مطرح از جمله وائل دحدوح خبرنگار شبکه خبری الجزیره در نوار غزه بود که تعدادی از اعضای خانواده خود را در بمباران رژیم صهیونیستی از دست داده است. در ادامه گزارش تصویری خبرنگار اعزامی خبرگزاری مهر از حاشیه این همایش را مشاهده می کنید.

کد خبر 5965664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha