۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۱۸

مدیرکل زندان‌های استان یزد:

۱۲ زندانی غیرعمد در ایام فاطمیه از زندان‌های یزد آزاد شدند

۱۲ زندانی غیرعمد در ایام فاطمیه از زندان‌های یزد آزاد شدند

یزد- مدیرکل زندان‌های استان یزد از آزادی ۱۲ مددجو جرائم غیرعمد دیه استان یزد به مناسبت ایام فاطمیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مقبلی به رسانه‌ها گفت: به همت ستاد دیه استان و کمک‌های نیکوکاران در ایام فاطمیه ۱۲ مددجو جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وی اظهار کرد: رقم بدهی این زندانیان ۲۱۷ میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات و آورده محکومان، ۱۹۵ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال از این مبلغ تامین شد و بقیه این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۲۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۲ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

مقبلی عنوان کرد: از این تعداد زندانی آزاد شده، هشت ۸ مددجو محکوم مالی، سه محکوم به پرداخت مهریه و یک نفر محکوم به پرداخت نفقه هستند.

وی افزود: ستاد مردمی دیه استان یزد با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای چهارمین سال متوالی اقدام به برگزاری پویش «یلدای رهایی» کرده که نیکوکاران استان یزد می‌توانند کمک های خود برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را به ستاد دیه اهدا کنند تا چندین زندانی از زندان آزاد و یلدا را در کنار خانواده خود سپری کنند.

کد خبر 5971449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha