نارضایتی ۶۴ درصد صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو در جنگ غزه

نارضایتی ۶۴ درصد صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو در جنگ غزه

بر اساس نظرسنجی رسانه‌های رژیم صهیونیستی، ۶۴ درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی از عملکرد بنیامین نتانیاهو در جنگ علیه نوار غزه ناراضی هستند و تنها ۲۵ درصد او را برای نخست‌وزیری مناسب می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک نظرسنجی که مؤسسه رسانه‌ای صهیونیستی «کانتار» برگزار کرد، نشان داد که ۶۴ درصد از اسرائیلی‌ها از عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان جنگ جاری در نوار غزه ناراضی هستند.

طبق این نظرسنجی که ۶۰۰ نفر از ساکنان اراضی اشغالی در آن شرکت کردند، ۶۴ درصد اسرائیلی‌ها از عملکرد نتانیاهو در جنگ علیه نوار غزه ناراضی هستند، در حالی که ۵۰ درصد از آنها از عملکرد و سیاست‌های کلی او ناراضی هستند.

این در حالی است که ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از عملکرد یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه ابراز رضایت کردند.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۲۵ درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند که نتانیاهو برای پست نخست وزیری مناسب است.

نظرسنجی مؤسسه «کانتار» نشان می‌دهد که اگر انتخابات زودهنگام برگزار شود، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو بیش از ۲۰ کرسی به دست نمی‌آورد. این در حالی است که در انتخابات گذشته که در نوامبر ۲۰۲۲ برگزار شد، حزب لیکود ۳۳ کرسی داشت.

طبق نظرسنجی مذکور، «بنی گانتز» رئیس ائتلاف موسوم به اردوگاه دولت هم در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام، ۳۳ کرسی را در مقایسه با ۱۲ کرسی که در انتخابات ۲۰۲۲ به دست آورد، به دست خواهد آورد.

یک نظرسنجی عمومی دیگر که روزنامه عبری معاریو برگزار کرد، نشان می‌هد که ۴۸ درصد اسرائیلی‌ها گانتز را به عنوان نخست وزیر به نتانیاهو ترجیح می‌دهند. گانتز از حمایت ۳۴ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی برخوردار بود.

گفتنی است که با توجه به ادامه جنگ غزه از هفتم اکتبر گذشته تا کنون، امکان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در اراضی اشغالی عملاً امکانپذیر نیست، اما برآورد محافا صهیونیستی این است که احتمال بازگشت به صندوق‌های رأی پس از جنگ وجود دارد.

هزاران شهرک‌نشین صهیونیست هر هفته در سراسر اراضی اشغالی تظاهرات می‌کنند و خواستار استعفای کابینه فعلی به ریاست بنیامین نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

کد خبر 5988672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 0
      اسرائیل علاوه بر اینکه به کشته شدن غیر نظامیان فلسطین اهمیت نمیدهد به کشته شدن نظامیان خود اهمیت نمی‌دهد و حتی به اعتراضات داخلی و دمکراسی اهمیت نمی دهد در حالی که 64 درصد از مردمش مخالف نخست وزیری نتانیاهو باید کناره گیری کند