۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳

رییس دادگستری ساوه تأکید کرد؛

لزوم برنامه ریزی دستگاه های فرهنگی در راستای تقویت بنیان خانواده

لزوم برنامه ریزی دستگاه های فرهنگی در راستای تقویت بنیان خانواده

ساوه- رییس دادگستری ساوه گفت: دستگاه های فرهنگی در راستای تقویت بنیان خانواده برنامه های مدونی را ارایه بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن شریفی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: نقشه شوم دشمن، فروپاشی از درون خانواده با از بین بردن ارزش‌هایی همچون عفاف و حجاب و حیا است و می‌طلبد دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های مدونی در این راستا داشته باشند.

رئیس دادگستری ساوه با تاکید بر انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: توانمندی ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف ثابت شده و متوجه ضعف خود برای مقابله با تمدن اسلامی شده است.

وی افزود: دشمن، کانون خانواده را با ابزارهای مختلف سخت افزاری و نرم افزاری نشانه گرفته است، اگرچه اقدامات خوبی صورت در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی صورت گرفته اما جای کار بیشتری دارد.

شریفی اشتغال، اختلاف طبقاتی، نگرش‌های مذهبی، خیانت زوجین، مشکلات روحی و روانی، افسردگی شبکه‌های اجتماعی را مهم‌ترین عوامل طلاق عنوان کرد و گفت: آمار طلاق در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته و در مقابل نیز ازدواج ۱.۷ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: دشمن برای تخریب ارزش‌های اسلامی به ابزارهای مختلفی از جمله ماهواره و فضای مجازی متوسل شده و نگران کننده است و دستگاه قضائی با اخلال گران برخورد می‌کند اما به‌تنهایی جوابگو پاسخگو نیست.

رئیس دادگستری ساوه تاکید کرد: این مهم نیاز به برنامه‌ریزی منسجم دارد و نشست شورای فرهنگ عمومی فرصت مناسبی برای تبیین و ارائه راهکار در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی است.

کد خبر 5990787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha