۲۹ دی ۱۴۰۲، ۸:۴۴

امیرحسین صادقی در گفت‌وگو با مهر:

تمرکز دفاعی نداریم/ تجربه بازیکنان می‌تواند به تیم کمک کند

تمرکز دفاعی نداریم/ تجربه بازیکنان می‌تواند به تیم کمک کند

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است در صورتی که ساختار دفاعی تیم ملی اصلاح شود و با تمرکز بیشتری کار کنند شانس قهرمانی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران نخستین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا را با برتری ۴ بر یک برابر فلسطین پشت سر گذاشت و شامگاه جمعه در دومین دیدار خود به مصاف هنگ کنگ خواهد رفت. شاگردان قلعه نویی امیدوارند بتوانند در این مسابقات ضمن رسیدن به مراحل پایانی بتوانند طلسم ۴۷ ساله قهرمان نشدن ایران در جام ملت‌های آسیا را بشکنند.

امیرحسین صادقی کارشناس فوتبال و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر به تشریح شرایط تیم ملی در این مسابقات پرداخت و گفت: در دیدار برابر فلسطین تیم ملی خیلی زود به گل رسید و این یک نکته مثبت در عملکرد تیم به حساب می‌آید.

ملی پوش سابق فوتبال ایران ضمن ابراز نگرانی از عملکرد خط دفاعی ایران در دیدار برابر فلسطین گفت: نسبت به خط دفاعی تیم ملی احساس ناراحتی و نگرانی دارد و در این مسابقه نظم و ساختار دفاعی بین مدافعان وسط به خوبی شکل نگرفت و این که با یک موقعیت گل دریافت کنیم اتفاق خوبی نیست. متأسفانه در این مسابقه تمرکز دفاعی تیم خوب نبود.

تمرکز دفاعی نداریم/ تجربه بازیکنان می‌تواند به تیم کمک کند

امیرحسین صادقی در خصوص رقبای ایران در این مسابقات افزود: ما برابر تیم امارات و تیم‌های غرب آسیا با مشکلی مواجه نمی‌شویم اما برابر تیم‌های شرق آسیا ممکن است به چالش بخوریم. ژاپن و کره جنوبی تیم‌های سرعتی هستند و قدرت انتقال توپ بالایی دارند و اگر خط دفاعی ما نتواند سرعت خود را افزایش دهد و انتقال خط میانی به خط دفاع به خوبی انجام نگیرد ممکن است نتوانیم برابر این تیم‌ها نتیجه بگیریم.

او در خصوص شانس قهرمانی ایران در این رقابت‌ها هم افزود: ما در جام ملت‌های آسیا صد در صد شانس قهرمانی داریم. امیر قلعه نویی سرمربی کارکشته‌ای است و پس از تجربه تلخی که در جام ملت‌های ۲۰۰۷ داشت اکنون امیدوار از بتواند در دومین حضور خود اتفاق ویژه‌ای رقم بزند.

این کارشناس فوتبال در پایان ضمن اشاره به میانگین سنی بازیکنان تیم ملی گفت: میانگین سنی بازیکنان می‌تواند به افزایش تجربه تیم کمک کند. باید دید کادر فنی تیم ملی چگونه از تجربه این بازیکنان در این رقابت‌ها استفاده می‌کند.

کد خبر 5997364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      تیم ملی شانس دارد اگر یک مربی کارکشته بیاید