۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۲۹

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی:

بذر ۲۰۰۰۰ درخت بادام کوهی در زرندیه کاشته شد

بذر ۲۰۰۰۰ درخت بادام کوهی در زرندیه کاشته شد

زرندیه - معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، از کاشت ۲۰ هزار بذر بادام کوهی در ۱۰ هکتار از اراضی شهرستان زرندیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سینا دودانی بعدازظهر شنبه در حاشیه اجرای طرح پویش نهالکاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پویش نهال کاری با حضور ۱۵۰ نفر از مسؤولین و مردم در مساحت حدود ۷ هکتار با کاشت بیش از ۱۳ هزار بذر بادام کوهی برگزار شد.

وی افزود: در این طرح ۸۰ هکتاری با احتساب پویش قبلی تا کنون حدود ۲۰ هزار بذر بادام کوهی در مساحتی بالغ بر ۱۰ هکتار در اراضی شهرستان زرندیه کاشته شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: مساحت ۵۸۶۰ هکتار شامل پلاک‌های کریم آباد، زرین آباد، مامونیه، گزلان‌، زرند کهنه و منصورآباد به عنوان کانون بحران فرسایش بادی جهت مطالعه و تخصیص اعتبار شناسایی به دفتر امور بیابان سازمان معرفی شده تا در مطالعات به روز رسانی کانون‌های بحرانی و فرسایش بادی بررسی و در دستور کار سازمان قرار گیرد.

دودانی تصریح کرد: تاکنون در این منطقه کانون بحران فرسایش بادی بالغ بر ۸۰۰ هکتار بوته کاری و نهالکاری با گونه‌های طاق و آتریپلکس انجام شده است.

کد خبر 5999834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha