۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۴۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور:

راه‌اندازی بازارچه مرزی در پرویزخان در دستور کار قرار گرفت

راه‌اندازی بازارچه مرزی در پرویزخان در دستور کار قرار گرفت

کرمانشاه- معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با تاکید به اهمیت اشتغال مرز نشینان، گفت: راه اندازی بازارچه مرزی در پرویزخان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن کوشش تبار بعد از ظهر یکشنبه طی سفر ۲ روزه خود به استان کرمانشاه در بازید از مرز پرویزخان و بررسی چگونگی روند مبادلات تجاری و صادرات، اظهار کرد: با توجه به بررسی و بازدیدهای انجام شده مجموع اتفاقات این مرز امیدوار کننده بوده و با برنامه‌ریزی بلند مدت و میان مدت اقتصاد کشور از طریق مبادلات مرزی با کشور عراق در بخش کردی و عربی را ارتقا خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم ساماندهی مبادلات مرزی و کشورهای همسایه را به عنوان یک سیاست دنبال می‌کند، افزود: ساماندهی پایانه‌های مرزی خسروی و پرویزخان جز اولویت‌های دولت بوده که با اقدامات انجام شده امروز در این ۲ مرز شاهد تفکیک پخش ترانزیت از مسافربری هستیم که هم به ساختار مبادلات و احترام به گردشگر برای ایجاد امنیت آسایش توجه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه وزارت کشور به افزایش صادرات هم در ارزش و هم در وزن، تصریح کرد: رشد صادرات تحت تأثیر تعاملات استانداران بوده که فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری به همراه دارد.

کوشش تبار در ادامه به راه‌اندازی بازارچه مرزی در مرز پرویزخان اشارت کرد و گفت: با ایجاد بازارچه مرزی بین دو کشور ایران و عراق اقتصاد مرزنشینان مرتفع و مشکلات موجود در این منطقه برطرف خواهد شد به همین منظور راه اندازی این بازارچه که به نفع هر ۲ کشور خواهد بود در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی بازارچه مرزی شرایط بهتری در هر ۲ کشور ایجاد شده و خرده فروشی و ارتباط مرزنشینان در چهارچوب قوانین با رعایت دستورالعمل‌ها انجام خواهد گرفت و به منبع درآمدی مشخص برای مرز نشینان تبدیل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه وزارت کشور به راه اندازی شهرک صنعتی در مرز تاکید و عنوان کرد: راه اندازی شهرک‌های صنعتی در مناطق آزاد نیازمند اقدامات و پیگیری‌های جدی است که هم اکنون در مرحله اخذ مجوز قرار دارد.

کوشش تبار در پایان با تاکید بر اینکه اجرای کامل طرح جامع در مرز پرویزخان، اضافه کرد: در اجرای این طرح هر ۲ طرف عراقی و ایرانی موظف به ساماندهی و ایجاد زمینه فضای مطلوب خواهند بود و در نهایت هدف از اجرای طرح‌های مرزی بهبود و ارتقا صادراتی و اشتغال مرزی بوده که در دریافت مجوزهای لازم برای طرح‌های مرزی اهتمام لازم باید ورزیده شود.

کد خبر 6000996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha