۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶

در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی مصوب شد؛

ذخیره سازی ۳۰ درصدی در معادن خراسان جنوبی انجام شود

ذخیره سازی ۳۰ درصدی در معادن خراسان جنوبی انجام شود

بیرجند_معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: واحدهای تولیدی معدنی استان ۳۰ درصد ذخیره سازی پایدار برای تداوم تولید انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اشرفی صبح امروز چهارشنبه در کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: یکی از دغدغه‌های حوزه معادن خراسان جنوبی تأمین سوخت پایدار است که در این راستا برای تداوم تولید این واحدها مصوب شد واحدهای تولیدی معدنی خراسان جنوبی باید ۳۰ درصد ذخیره پایدار برای تداوم تولید داشته باشند.

وی تاکید کرد: این واحدها در صورت افزایش ماشین آلات معدنی، باید این موضوع را به صمت اعلام کنند تا شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی استان، افزایش سوخت را برای آنها لحاظ کند.

اشرفی بیان کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های موجود در استان نبود مرکز صدور گواهینامه ویژه برای ادوات کشاورزی، راهسازی و معدنی است که پلیس راهور خراسان جنوبی پی گیری های خوبی در این زمینه انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا به زودی در چهار شهرستان بیرجند، قائنات، فردوس و طبس مراکز صدور گواهینامه ویژه برای حل این مشکل راه اندازی می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به مشکلاتی که هم استانی‌های ما برای انجام کار تصویری خود به دلیل نبود یک مرکز طب تصویری در استان دارند، این مرکز با مشارکت بانک توسعه تعاون استان توسط بخش خصوصی راه اندازی می‌شود.

اشرفی افزود: با انجام این کار علاوه بر حل یکی از مشکلات هم استانی‌ها در حوزه بهداشت و درمان، از این ظرفیت در حوزه گردشگری سلامت هم استفاده خواهد شد.

شایان ذکر است که در این جلسه مشکلات هفت واحد تولیدی از شهرستان‌های بیرجند، قائنات، نهبندان، سربیشه در خصوص در خواست تجدید نظر در بدهی مالیاتی و بخشودگی جرایم، تأخیر در پرداخت قدر السهم، در خواست واگذاری نفت سفید و زمین، عدم امکان اتصال به شبکه گاز و نبود مرکز صدور گواهینامه ویژه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی بررسی و راهکارهای لازم در هر مورد ارائه شد.

کد خبر 6002555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha