۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۲۶

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد؛

راه اندازی مراکز درمان ناباروری در زاهدان و سراوان

راه اندازی مراکز درمان ناباروری در زاهدان و سراوان

زاهدان- رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، گفت: به زودی دو مرکز درمان ناباروی سطح دو در کلینیک تخصصی عدالت زاهدان و بیمارستان ایرانمهر سراوان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی زاهدان، حبیب غزنوی شامگاه یکشنبه در قرارگاه جوانی جمعیت که در محل سالن کنفرانس علوم پزشکی زاهدان و با حضور اعضا برگزار شد، افزود: در حال حاضر مراکز درمان ناباروری سطح دو به منظور ارزیابی، تشخیص و درمان اولیه ناباروری در حال حاضر در شهرستان‌های زابل و ایرانشهر فعال است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قطب آموزش ناباروری جنوب شرق کشور هست، گفت: در حال حاضر خدمات درمان ناباروری سطح سه در مرکز درمان ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابی طالب علیه السلام زاهدان ارائه می‌شود و این مرکز، وظیفه آموزش متخصصین درمان ناباروری در سطح استان را نیز بر عهده دارد.

وی افزود: با راه اندازی مراکز درمان ناباروری جدید سطح دو در سطح استان شاهد سهولت دسترسی مردم به مراکز درمان ناباروری خواهیم بود و مردم می‌توانند با مراجعه به مراکز درمان ناباروری خدمات درمان ناباروری دریافت کنند.

غزنوی ادامه داد: همچنین در صورت نیاز برای خدمات سطح سه درمان ناباروری نیز زوجین به مرکز مولود بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان ارجاع داده می‌شوند.

کاهش هزینه‌های درمان ناباروری بیماران یکی از اهداف طرح جوانی جمعیت

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: یکی از اهداف طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، کاهش هزینه‌های درمان ناباروری بیماران است که خوشبختانه بیمه پای کار است و بیش از ۹۰ درصد از خدمات درمان ناباروری در مراکز دولتی تحت پوشش بیمه است.

زهرا ابراهیمی ادامه داد: تعداد زیادی از زوج‌های نابارور در سطح استان وجود دارند که در آرزوی فرزنددار شدن هستند، مراکز درمان ناباروری کمک زیادی به این زوجین می‌کند تا صاحب فرزند شود.

وی افزود: لازم است تا کارگاه‌های آموزشی برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به بانوان در خصوص علل ناباروری و خدمات مراکز درمان ناباروری برگزار شود.

کد خبر 6014746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha