۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۴۱

مدیرکل صمت خوزستان خبر داد؛

صدور ۱۶۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در خوزستان

صدور ۱۶۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در خوزستان

اهواز- مدیرکل صمت خوزستان گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۶۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در خوزستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح عصر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۶۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در خوزستان صادر شد، اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای این تعداد پروانه بهره‌برداری ۸۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده که برای پنج هزار و ۸۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مدیرکل صمت خوزستان با اعلام اینکه ۱۶ واحد تولیدی تجهیزات دریایی در خوزستان فعال هستند اما نگاه حمایتی به این صنایع بسیار ضعیف بوده است، ادامه داد: به تازگی ۳۸ مجوز واحد تولید تجهیزات صنایع دریایی در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه توافق نهایی استقرار صندوق حمایت و ضمانت از صنایع دریایی در خوزستان صادر شد، افزود: اعتبار اولیه این صندوق برای حمایت از صنایع دریایی استان ۴۰۰ میلیون دلار است و به هر واحد تولیدی در این بخش از محل این صندوق تا سقف ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل صمت خوزستان در ادامه با اشاره به میزان تولید برخی کالاهای راهبردی در استان اضافه کرد: در ۹ ماهه امسال ۲ میلیون تن سیمان، بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام، ۳۰۹ هزار تن ام دی اف، ۲۸ هزار تن نئوپان و۳۲۰ هزار تن شکر تولید شده است.

وی گفت: همچنین با تسهیل شرایط صدور جواز تأسیس، در ۹ ماهه امسال ۴۰۰ جواز تأسیس در خوزستان صادر شده است.

کد خبر 6016826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha