غازی حمد:

نابودی رژیم صهیونیستی آسان است/ ایران همیشه حامی مقاومت بوده است

نابودی رژیم صهیونیستی آسان است/ ایران همیشه حامی مقاومت بوده است

عضو ارشد جنبش حماس با بیان اینکه ایران همیشه حامی مقاومت فلسطین بوده است، تأکید کرد که آمریکا شریک جنایات رژیم صهیونیستی بوده و شکست دادن و در هم کوبیدن این رژیم کار آسانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه گفت که این جنبش در حال رایزنی با سایر گروه‌های مقاومت فلسطین برای بررسی پاسخ عمیق، روشن و ویژه به طرح توافق پاریس برای آتش‌بس است.

«غازی حمد» در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین افزود: برای دستیابی به توافقی که همه طرف‌ها را راضی کند، باید فشار بر رژیم اشغالگر آغاز شود. ما مخالفتی با چند مرحله بودن توافق نداریم، اما در نهایت باید از متن روشنی برای توقف نهایی جنگ اطمینان حاصل کنیم. آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها اعلام کردند که پاسخ حماس را دریافت کرده‌اند و به نظر می‌رسد برای اطلاع از این پاسخ بی‌تاب هستند.

وی تصریح کرد: نمی‌توانیم بپذیریم که دشمن آزادی عمل داشته باشد و بعداً به نوار غزه حمله کند. رژیم اشغالگر به شکست خود در تضعیف اراده مقاومت و بازگرداندن اسیران خود اذعان کرده است. مقاومت و مردم فلسطین دست بالاتر را دارند که اکنون و هر زمان دیگری شروط خود را بر رژیم اشغالگر تحمیل کنند.

حمد ادامه داد: ما تحت تأثیر فشارهایی که به ما تحمیل می‌شود موضع‌گیری نمی‌کنیم بلکه بر اساس اراده، مواضع و دکترین خود تصمیم‌گیری می‌کنیم و نظر خود را پس از مشورت با همه گروه‌های مقاومت ارائه کردیم. رژیم اشغالگر شکست‌خورده تلاش می‌کند بین حماس و ایران پیوند ایجاد کند و ما بارها گفته‌ایم که ایران با پول و سلاح از مقاومت حمایت می‌کند.

این عضو ارشد حماس خاطرنشان کرد: شکست دادن و در هم کوبیدن و نابود کردن دشمن صهیونیستی کار آسانی است. ارتباط ما با فرماندهی میدانی در نوار غزه دائمی و مستمر است و نظر آنها مهم است زیرا در میدان هستند و از وضعیت مقاومت و توانمندی‌های آن بهتر اطلاع دارند.

وی همچنین گفت: وقتی از تبادل اسیران صحبت می‌کنیم، ما خواهان آزادی اسیران از همه گروه‌های فلسطینی هستیم. رویکرد و تصمیم ما این است که بیشترین تعداد ممکن از اسیران دربند زندان‌های رژیم اشغالگر را آزاد کنیم. ما برای آزادی تمامی اسیران فلسطینی مبارزه و جهاد می‌کنیم.

غازی حمد تأکید کرد: تجربه‌های ما با رژیم اشغالگر تلخ است زیرا این رژیم به قانون، انسان و تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری احترام نمی‌گذارد. هر توافقی هم که قرار است حاصل بشود، نباید باب میل و خواسته رژیم اشغالگر باشد. ما درخواست کرده‌ایم که هر توافق احتمالی شامل ضمانت‌های منطقه‌ای و بین المللی باشد تا اشغالگران به آن پایبند باشند. ما آمریکا را ضامن توافق نمی‌دانیم، بلکه این کشور شریک رژیم اشغالگر در جنایات، قتل و نسل کشی است.

عضو دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه این جنبش در پاسخ به هر گونه طرح توافق، مطالبات واقع‌بینانه و نه خیالی را مطرح می‌کند گفت: اگر آمریکا بخواهد در هر شرایطی از رژیم اشغالگر دفاع کند، این به خودش مربوط است ولی ننگ این کار برایش باقی خواهد ماند.

وی همچنین افزود: در لبنان، عراق، سوریه و یمن به عنوان جبهه‌های حامی غزه مشارکت واقعی وجود دارد و جبهه‌هایی که در مقابل رژیم اشغال گشوده شده، این رژیم را در هر جایی محاصره کرده و قدرت پوشالی که به آن می‌نازید را از بین برده است. از همه برادرانی که در لبنان، عراق، سوریه و یمن در کنار ما ایستادند و از همه کسانی که در جهان برای حمایت از حقوق ما راهپیمایی کردند، تشکر می‌کنیم. اگر همبستگی و حمایت کامل اعراب از مردم فلسطین وجود داشت، رژیم صهیونیستی را ذلیلانه شکست می‌دادیم و نابود می‌کردیم. قرار بود برخی کشورهای عربی روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع و سفرای آن را اخراج کنند که تا کنون این کار انجام نشده است.

غازی حمد در پایان گفت: با وجود تمام زخم‌ها و دردها، مردم فلسطین در این نبرد پیروز خواهند شد.

کد خبر 6017566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha