۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۹

استاندار آذربایجان غربی:

دولت به بسترهای فرهنگی آذربایجان غربی توجه ویژه داشته باشد

دولت به بسترهای فرهنگی آذربایجان غربی توجه ویژه داشته باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان ظهر شنبه در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه آذربایجان غربی افزود: کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی در این استان به رغم توج

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان ظهر شنبه در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه آذربایجان غربی افزود: کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی در این استان به رغم توجه دولت سیزدهم همچنان وجود دارد و نیازمند توجه ویژه در این بخش هستیم.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر نیازمند مساعدت‌های بسیاری است انتظار داریم در بخش هنری و فرهنگی و با رویکردهای توسعه‌ای دولت، نگاه ویژه ای به این استان شود.

معتمدیان با بیان اینکه فرهنگ و آموزش بال‌های توسعه هستند، اظهار کرد: خواهان توجه دولت به ایجاد بیشتر بسترهای فرهنگی و تکمیل پروژه‌های فرهنگی و هنری هستیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: احداث باغ مشاهیر و مفاخر استان با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اثری ماندگار و فرهنگی می‌تواند در دستور کار باشد.

معتمدیان بیان کرد: اقتصادی کردن حوزه فرهنگ و هنر مطالبه دیگر شهروندان استان است و با توجه به تبصره ۱۸و تسهیلات این بخش تخصیص یک بسته حمایتی در زمینه فرهنگی و هنری به استان لازم است.

وی با بیان اینکه بیمه یکی از مطالبات دیگر و قدیمی قشر هنرمندان و رسانه است، ادامه داد: توجه به بحث مسکن هم مطالبه دیگری است که لازم به توجه است.

معتمدیان اظهار کرد: در صدد هستیم تا تشکلهای صنفی را با محوریت تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هنری راه اندازی کنیم چرا که جای این تشکل‌ها در استان خالی است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به احداث خانه هنرمند هم گفت: در این زمینه هم آماده همکاری با وزرات ارشاد هستیم.

وی با اشاره به اینکه خانه‌های قرآنی و فرهنگ سراها هم نیازمند توجه ویژه هستند، ادامه داد: مناطق و اقلیم‌های فرهنگی سه گانه از مباحث دیگری است که آماده‌ایم از این ایده ارزشمند با میزبانی وزرای فرهنگ و گردشگری کشورهای منطقه استقبال کنیم.

کد خبر 6020133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha