نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان:

جنبش حماس بخش جدایی‌ناپذیر واقعیت سیاسی فلسطین است

جنبش حماس بخش جدایی‌ناپذیر واقعیت سیاسی فلسطین است

«محمد اشتیه» در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که جنبش حماس بخش جدایی‌ناپذیر عرصه تحولات سیاسی فلسطین است و اسراییل شریک مناسبی برای صلح نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که جنبش حماس بخش جدایی‌ناپذیر واقعیت سیاسی در فلسطین است.

«محمد اشتیه» در حاشیه کنفرانس بین المللی امنیت مونیخ افزود: بر سر راه حل دو دولتی اجماع بین المللی وجود دارد و فلسطینی‌ها از جمله حماس با این راه‌حل موافق هستند، اما در اسرائیل شریکی برای تحقق آن وجود ندارد. کشورهای عربی و اروپایی هم موافق راه‌حل دو دولتی هستند. ما ۳۰ سال است در این خصوص فقط حرف زده‌ایم ولی اکنون باید وارد مرحله عمل شویم.

وی تصریح کرد: اکنون بزرگترین مشکل این است که اسرائیل عادت کرده ادعا کند که در تلاش برای صلح شریک ندارد، ولی من تأکید می‌کنم که ما شریک نداریم. ارتش رژیم اشغالگر در حال ورود به روستاها و شهرهای فلسطینی است و همه بخش‌های فلسطین را دوباره اشغال کرده است.

اشتیه افزود: برای پیوستن حماس به سازمان آزادیبخش فلسطین پیش‌شرط‌هایی وجود دارد و لازم است که حماس ساختار سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین و مقاومت مردمی را بپذیرد و هیچ پیش‌شرط دیگری وجود ندارد.

وی به این موضوع نیز اشاره کرد که از هفتم اکتبر تا کنون هیچ تماس مستقیمی بین تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس وجود نداشته است.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان همچنین اعلام کرد که روسیه از گروه‌های فلسطینی برای دیدار در مسکو در ۲۶ فوریه دعوت کرده است.

کد خبر 6031572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha