۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

فرآیند تربیت در آموزش و پرورش با تعامل خانواده‌ها کامل می‌شود

فرآیند تربیت در آموزش و پرورش با تعامل خانواده‌ها کامل می‌شود

زنجان-مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تأکید بر جلوگیری از ایجاد تعارض تربیتی گفت: فرآیند تربیت در آموزش و پرورش با تعامل خانواده‌ها کامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی، ظهر سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار کرد: علاوه بر تحصیلات دانشگاهی نوع نگاه به معلمی خیلی مهم است و اگر کسی به شغل خود ایمان کافی نداشته باشد، تأثیرگذاری مطلوب نیز نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه آنچه مربی را ماندگار می‌کند ایمان قلبی به حوزه فعالیت است، ادامه داد: آموزش و پرورش مکمل کار خانواده است و فرآیند تربیت در آموزش و پرورش با خانواده و اطرافیان دانش‌آموز کامل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تأکید به موضوع مخاطب شناسی خاطرنشان کرد: در بخش مسائل آموزشی و پرورشی باید در چارچوب خانواده نیز ورود کرده و خانواده را به نحوی هدایت کنیم که تعارضی بین هدف‌های آموزشی و تربیتی وجود نداشته باشد.

وی آموزش و پرورش را راهبران تربیتی خواند و گفت: باید با در نظر داشتن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مسیری را ایجاد کنیم که باور داشته باشیم کار تربیتی و کار آموزشی ممزوج یکدیگر هستند و باید به موازات هم پیش روند.

اسماعیلی تأکید کرد: باید با تغییر رویکردها و ایجاد تعامل صحیح بتوانیم زمینه حضور سایر افراد از جمله خانواده را در حوزه تربیت فراهم کنیم و در وهله اول باید به اهمیت این موضوع و لزوم ورود خانواده واقف شویم.

کد خبر 6038977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha