۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶

عسگریان مطرح کرد؛

استقبال از طرح معیشتی فجرانه/تخلف ۳۰ هزار فروشگاه

 استقبال از طرح معیشتی فجرانه/تخلف ۳۰ هزار فروشگاه

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا کنون استقبال از طرح فجرانه به ۸۷ درصد رسیده و تا چند روز دیگر که موعد واریز شارژ جدید است این عدد به ۹۲ درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش شرکت‌های برتر و بهره ور زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارفرمایان ما کارگران و روستاییان و عشایر هستند، اینها سهامداران ما هستند و چشم معیشتی آنها ما را رصد می‌کند که آیا ما استحقاق داریم در کنارشان باشیم.

وی افزود: ما صندوق‌هایی را داریم که ناتراز هستند و مهم‌ترین منبع آنها کسورپردازی و سرمایه گذاری است.

عسگریان گفت: در بنگاه داری انتصابات سیاسی است و فشارها وارد می‌کنند که نفری وارد شود و از طرفی هم دوران مدیریت اقتصادی کوتاه است.

وی یادآور شد: فرایندهای دست و پاگیری داریم که شجاعت را از ما گرفته‌اند و قانون شرکت داری آواری است که بر روی ما خراب شده است. ما باید از بنگاه داری خارج شویم سبدگردانی کنیم و با تحلیل از دامنه خرید کنیم.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز کرد: حوزه صادرات مهم است و رگ حیات ما است و آنقدر قیمت محصولات اولیه ما پایین است و کسی نمی‌تواند با ما رقابت کند که مشکل ساز است.

وی همچنین در حاشیه این مراسم گفت: برای ادامه دادن طرح فجرانه که به واسطه آن ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی یارانه در حساب مردم شارژ می‌شود باید تا فروردین‌ماه تصمیم‌گیری کنیم.

عسگریان گفت: مشمولان این طرح ۶۰ میلیون نفر هستند که در دهک درآمدی یک تا هفت قرار دارند. تا کنون استقبال از طرح فجرانه به ۸۷ درصد رسیده و تا چند روز دیگر که موعد واریز شارژ جدید است این عدد به ۹۲ درصد خواهد رسید.

وی افزود: تعداد فروشگاه‌های متصل به این طرح ۲۲۰ هزار فروشگاه است و فعلاً برنامه‌ای برای افزایش آن نداریم. ۱۳ هزار فروشگاه در این طرح دارای تخلف‌هایی بودند که آن‌ها را از طرح خارج کردیم و آرام آرام با رفع تخلف‌ها حدود ۶ هزار فروشگاه از این تعداد به طرح بازگشتند.

کد خبر 6046859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha