۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل:

سرانه جنگل در اردبیل به ازای هر نفر ۴۰۰ متر مربع است

سرانه جنگل در اردبیل به ازای هر نفر ۴۰۰ متر مربع است

اردبیل- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در حال حاضر سرانه جنگل در استان اردبیل به ازای هر نفر ۴۰۰ متر مربع است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قلیزاده شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز درختکاری در اردبیل، اظهار کرد: از یک میلیون و ۴۶۰ هزار هکتار عرصه‌های ملی استان، ۶۹ هزار هکتار جنگل و ۹۰۳ هزار هکتار عرصه مرتعی است که ما سعی می‌کنیم در قالب یگان حفاظت، صیانت و حفاظت از این عرصه‌ها را به بهترین شکل انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه از همراهی و مساعدت دستگاه قضایی بهره برده تا جنگل‌ها، بیشه‌ها و طبیعت‌زارها مورد صیانت قرار گیرند، تصریح کرد: با توجه به اینکه منابع طبیعی متعلق به آحاد جامعه است، ضروری است تا به شکل فراگیر از این عرصه‌ها صیانت شده و بر همین اساس شعار امسال هفته منابع طبیعی «با مشارکت مردم، برای مردم» تعریف شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: هموطنان با عنوان همیار طبیعت باید از این امانت الهی حفاظت و صیانت کرده و زمینه بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها را فراهم کنند.

قلیزاده سرانه جنگل به ازای هر نفر را در استان اردبیل ۴۰۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: این میانگین از متوسط کشوری پایین‌تر است و برای رسیدن به میانگین کشوری باید ۲۰۰ هزار هکتار عرصه جنگلی در استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۹ درصد از خاک کشور جنگل است و سعی ما بر این است تا در کنار کاشت نهال و توسعه جنگل دست کاشت به میزان یک‌هزار و ۳۷۹ هکتار، از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز برای کاشت نهال استفاده کنیم.

قلیزاده سیاست دولت سیزدهم را سیاست حمایت در این بخش با هدف کاشت یک میلیارد نهال اعلام کرد و ادامه داد: سهم استان اردبیل ۴۰ میلیون اصله و سالانه ۱۰ میلیون کاشت نهال است که امیدواریم با تأمین اعتبار مورد نیاز به این هدف‌گذاری نزدیک شویم.

وی اضافه کرد: تاکنون با مشارکت بخش خصوصی و دولتی ۲ میلیون و ۶۴۶ اصله نهال در استان و در سه ایستگاه تولید شده تا مردم نسبت به کاشت این نهال‌ها اقدام کنند.

قلیزاده بیان کرد: در ایستگاه کندرق خلخال یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال از گونه جنگلی و در ایستگاه شهید الطافی نمین به عنوان ذخیرگاه ژنتیکی نهال فندق گلدانی به میزان ۳۰ هزار اصله عمل‌آوری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل یادآور شد: قرار است با مشارکت بخش خصوصی در نهالستان مغان ۹ میلیون اصله صنوبر نیز تا سه ماه آینده آماده انتقال به عرصه‌ها باشد تا ما بتوانیم مسئولیت و مأموریت خطیر خود را در کاشت ۱۰ میلیون نهال در سال‌جاری اجرایی و عملیاتی کنیم

کد خبر 6048772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha