۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۵۲

رییس منابع طبیعی آستارا خبر داد؛

توزیع بیش از ۵۶۰۰ اصله نهال در مدارس آستارا

توزیع بیش از ۵۶۰۰ اصله نهال در مدارس آستارا

آستارا- رییس منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: بیش از ۵۶۰۰ اصله نهال در مدارس آستارا در راستای ترویج فرهنگ درختکاری توزیع می شود.

علیرضا قمی در حاشیه بازدید دانش آموزان آستارایی از نهالستان منابع طبیعی این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فرهنگ درختکاری باید در مدارس و خانواده‌ها نهادینه شود و دانش آموزان را با کاشت و مواظبت از درختان به صورت علمی آشنا کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا بیان کرد: در همین راستا مجموعه منابع طبیعی شهرستان آستارا با توجه به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با همکاری اولیای گرامی تعدادی از دانش آموزان شهرستان، پویش کاشت نهال توسط دانش آموزان شهرستان را آغاز کرد.

وی افزود: نهالستان آستارا یکی از ۹ نهالستان دولتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان است که که در بحث اجرای طرح پویش مردمی یک میلیارد درخت در استان گیلان نقش مهمی را ایفا می‌کند که در اجرای برنامه‌های هفته منابع طبیعی از دانش آموزان و اولیای آنها دعوت به عمل آمد تا دانش آموزان عزیز از نزدیک بازدیدی از نهالستان داشته باشند و با نحوه کاشت انواع نهال‌ها آشنا شوند.

قمی اضافه کرد: بحث درختکاری و ایجاد فضای سبز یکی از مهمترین راهکارها برای حفاظت خاک در برابر فرسایش است که باعث می‌شود محیط زندگی انسان‌ها با نشاط باشد.

نقش نهالستان آستارا در تأمین نهال مورد نیاز استان

وی ادامه داد: درختکاری، فعالیتی اثر بخش در جهت حفاظت از محیط زیست و تضمین زندگی آیندگان است و گیاهان به ویژه درختان، گذشته از اینکه بر روح و روان آدمی تأثیر مثبت دارند، هوا را تلطیف کرده و تولید کننده اصلی اکسیژن برای ادامه حیات موجودات زنده هستند.

رئیس منابع طبیعی آستارا با بیان اینکه دانش آموزان در آینده عهده دار حفاظت از مراتع و جنگل‌ها خواهند بود افزود: دانش آموزان باید با اهمیت حفظ منابع طبیعی، درختکاری و کاشت بذر آشنا شوند.

قمی با اشاره به نقش نهالستان آستارا در تأمین نهال مورد نیاز استان گیلان و دیگر استان‌ها گفت: فضای این نهالستان که در روستای «خانه های آسیاب» آستارا واقع شده است در حدود ۵/۵ هکتار است که ۲/۵ هکتار از این فضا مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه نهالستان فوق به بخش خصوصی واگذار شده امیدواریم که در این حوزه و توزیع نهال در شهرستان آستارا و در بحث نهال در کل گیلان در حوزه نهال‌های سوزنی برگ و هم پهن برگ با توجه به اینکه این نهالستان قدرت تولید تمام نهال‌های گونه‌های هیرکانی در استان را دارد بتواند توزیع کننده در سراسر استان باشد.

رئیس منابع طبیعی آستارا با بیان اینکه در سال جاری حدود ۸۵ هزار نهال از تولیدات این نهالستان به جنگل‌های استان گیلان و همچنین استان‌های همجوار انتقال داده شده افزود: در راستای ترویج فرهنگ درختکاری در جامعه و به ویژه در بین دانش آموزان در حدود ۵۶۵۰ اصله نهال در مدارس شهرستان آستارا توزیع شد.

کد خبر 6049161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha