لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / صدوپنجاه‌وهفتمین روز؛

حمله های سنگین موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

حمله های سنگین موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مقاومت اسلامی لبنان دهها موشک به سمت الجلیل شلیک کرده است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که کشورهای اسلامی در سراسر جهان با جشن و سرور به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند نوار غزه امسال در سایه حمله‌های بی امان زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی طور دیگری از ماه میهمانی خدا استقبال می‌کند.

شلیک ۲۲ موشک به سمت الجلیل غربی

رسانه های رژیم صهیونیستی از شلیک ۲۲ موشک به سمت الجلیل غربی و ۴ موشک به الجلیل علیا خبر دادند.

حمله های جدید حزب الله

حزب الله لبنان با صدوربیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار ما در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۱۱:۴۵ امروز دوشنبه یازدهم مارس ۲۰۲۴ مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در تله الطیحات را با سلاح مناسب هدف قرار دادند.

در بیانیه دیگری حزب الله بیان کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت در ساعت ۱۰:۲۵ امروز دوشنبه با چهار پهپاد انتحاری مقر پدافندی و موشکی اشغالگران را در پادگان کیلع هدف قرار دادند.

شهادت یک رزمنده حزب الله در راه قدس

مقاومت اسلامی لبنان از شهادت یکی دیگر از رزمندگانش به نام علی محمد زین متولد سال ۱۹۹۱، در راه قدس خبر داد.

شهادت ۲ کودک در بیمارستان کمال عدوان

منابع خبری از شهادت دو کودک دیگر فلسطینی بر اثر سوء تغذیه و تجهیزات پزشکی در بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیا در شمال غزه خبر دادند.

وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر و مجروحان به ۷۲ هزار و ۷۶۰ نفر خبر داد که ۷۲ درصد از آن زن و کودک هستند.

رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت اخیر مرتکب ۷ قتل عام دیگر در نوار غزه شد که طی آن ۶۷ نفر شهید و ۱۰۶ نفر دیگر مجروح شدند.

همچنین شمار شهدای ناشی از سو تغذیه، گرسنگی و تشنگی شدید در نوار غزه به ۲۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

بنابراین گزارش، دستکم ۷۰۰۰ فلسطینی دیگر در نوار غزه در شمار مفقودان و زیر آوار ماندگان قرار دارند که به دلیل کمبود امکانات و تداوم جنگ، نیروهای امدادی امکان دسترسی به آنها را ندارند.

افزایش نفرت جهانی از اسراییل/ تل‌آویو منزوی‌تر شده است

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص نحوه تحقق اهداف تل آویو در جنگ نوار غزه گسترش پیدا کرده است.

در این گزارش آمده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند این طور به جو بایدن رییس جمهور آمریکا نشان دهد که صهیونیست‌ها از وی و اهدافش در جنگ علیه نوار غزه حمایت می‌کنند.

رسانه‌های صهیونیستی اضافه کردند که اسراییلی‌ها از نتانیاهو و عملکرد وی ناراضی بوده و نسبت به کابینه رژیم صهیونیستی بی اعتماد هستند. این مساله در نتایج نظرسنجی‌های پنج ماه گذشته کاملاً مشخص است.

روزنامه اسراییل هیوم گزارش داد که بایدن به سه مشکل اسراییل که نتوانسته در شرایط کنونی آن‌ها را حل کند اشاره کرده است؛ تداوم جنگ، وخیم شدن بحران انسانی در غزه و مساله اسرای صهیونیست.

مشکل چهارم که بدتر از مشکلات دیگر است این است که آمریکا فکر می‌کند رژیم صهیونیستی توسط عناصر تندرو اداره می‌شود و این مساله باعث منزوی‌تر شدن این رژیم و افزایش نفرت جهانی از آن شده است.

افزایش نفرت جهانی از اسراییل/ تل‌آویو منزوی‌تر شده است

وخامت اوضاع انسانی در غزه/ فلسطینی‌ها آب آشامیدنی پیدا نمی‌کنند

عضو کمیته بحران شهرداری نوار غزه تاکید کرد که ساکنان این باریکه با کمبود شدید مواد غذایی و آب آشامیدنی رو به رو هستند.

وی تصریح کرد که در این منطقه نمی‌توان به راحتی آب آشامیدنی و غذا پیدا کرد.

وزارت بهداشت غزه ساعتی قبل با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای این باریکه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر و زخمی‌ها به ۷۲ هزار و ۷۶۰ نفر خبر داد که ۷۲ درصد از آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت اخیر مرتکب ۷ قتل عام دیگر در نوار غزه شد که طی آن ۶۷ نفر شهید و ۱۰۶ نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین شمار شهدای ناشی از سوء تغذیه، گرسنگی و تشنگی شدید در نوار غزه به ۲۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

وخامت اوضاع انسانی در غزه/ فلسطینی‌ها آب آشامیدنی پیدا نمی‌کنند

خطیب مسجدالاقصی: نمازگزاران فلسطینی در ماه رمضان در مسجدالاقصی حضور پیدا کنند

«عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی تاکید کرد که جو عبادت در این مسجد باید بدون مانع تراشی همچنان در ماه مبارک رمضان حفظ شود.

وی افزود: ما نسبت به اقدامات ناگهانی رژیم صهیونیستی طی ماه مبارک رمضان علیه مسجدالاقصی هشدار می‌دهیم و فلسطینی‌ها می‌خواهیم در طول این ماه مبارک در مسجدالاقصی حضور پیدا کنند.

صبری تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان سال‌های قبل شاهد تنش زایی و ایجاد مشکلات توسط رژیم صهیونیستی بودیم چرا که اشغالگران نمی‌خواهند شاهد حضور ده‌ها هزار نفری نمازگزاران در این مکان مقدس باشند.

وی تاکید کرد: ماه رمضان یک ماه متمایز و ویژه برای مسلمانان است و آن‌ها باید خود را برای عبادت در این ماه آماده کنند.

صبری بیان کرد: کابینه کنونی رژیم صهیونیستی یک کابینه تندرو است و گروه‌های افراطی زمام امور این کابینه را به دست گرفته اند.

مقامات رژیم صهیونیستی از قبل از آغاز ماه رمضان سخنانی را در خصوص محدود کردن ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی مطرح کرده اند.

نمازگزاران فلسطینی در ماه رمضان در مسجدالاقصی حضور پیدا کنند

شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر رسید/ افزایش شهدای ناشی از گرسنگی

وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر و مجروحان به ۷۲ هزار و ۷۶۰ نفر خبر داد که ۷۲ درصد از آن زن و کودک هستند.

رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت اخیر مرتکب ۷ قتل عام دیگر در نوار غزه شد که طی آن ۶۷ نفر شهید و ۱۰۶ نفر دیگر مجروح شدند.

همچنین شمار شهدای ناشی از سو تغذیه، گرسنگی و تشنگی شدید در نوار غزه به ۲۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

بنابراین گزارش، دستکم ۷۰۰۰ فلسطینی دیگر در نوار غزه در شمار مفقودان و زیر آوار ماندگان قرار دارند که به دلیل کمبود امکانات و تداوم جنگ، نیروهای امدادی امکان دسترسی به آنها را ندارند.

شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر رسید/ افزایش شهدای ناشی از گرسنگی

اذان صبح مسجدالاقصی در نخستین روز ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در فلسطین، اهالی قدس شریف نیز این روز را با حضور در مساجد به ویژه مسجدالاقصی آغاز کردند.

آماده باش ۱۵ هزار نفری ارتش رژیم صهیونیستی در ماه رمضان

رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش اسرابیل آماده باش بی‌سابقه‌ای را برای ماه مبارک رمضان در کرانه باختری اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش حدود ۲۴ گروهان و ۲۰ دسته و دو یگان ویژه به علاوه ۵ هزار نیروی ذخیره از شهرک‌های مختلف در کرانه باختری مستقر خواهند شد که به این ترتیب مجموع این نیروها بالغ بر ۱۵ هزار نظامی خواهد بود.

پیش از این ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتر برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی در طول ماه مبارک رمضان بود، اما نتانیاهو از ترس تشدید التهاب در کرانه باختری این موضوع را نپذیرفته است. نشست پنجشنبه شب شورای امنیت رژیم صهیونیستی نیز شاهد مشاجره شدید میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از یک طرف و ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم و یعقوب شبتای، رئیس پلیس رژیم صهیونیستی بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه گذشته اعلام کرد که ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی در هفته اول ماه مبارک رمضان با همان تعداد سال‌های گذشته امکان پذیر است.

ایتمار بن گویر اظهارات نتانیاهو در مورد مسجدالاقصی را «به خطر انداختن جان شهروندان اسراdیل و تصویری از پیروزی برای حماس» خواند.

آماده باش ۱۵ هزار نفری ارتش رژیم صهیونیستی در ماه رمضان 

واکنش رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان به نسل‌کشی در غزه

«علی القره داغی» رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در سخنانی تاکید کرد که نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه ثابت کرد که غرب امروزه به هیچ کدام از ارزش‌های انسانی پایبند نیست.

وی در ادامه از دولت‌های کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای جهان خواست از اقدام ضدصهیونیستی آفریقای جنوبی نزد دادگاه کیفری بین المللی حمایت کنند.

القره داغی تصریح کرد: از لحاظ مقاومت با کمک خداوند تا به امروز فلسطینی‌ها شکست نخورده اند و ان شاء الله شکست نخواهند خورد.

وی بیان کرد: موضع رژیم صهیونیستی در حال حاضر در شرایط ضعف قرار دارد. این ضعف در روحیه نظامیان صهیونیست قابل مشاهده است.

لازم به ذکر است که مجامع عربی و اسلامی از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تنها با برگزاری نشست‌ها و صدور بیانیه‌های محکومیت نسبت به این نسل کشی بی سابقه واکنش نشان داده اند.

واکنش رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان به نسل‌کشی در غزه

شهادت به وقت سحر/ بمباران خانه‌های فلسطینی‌ها در جنوب نوار غزه

فعالان فلسطینی تصاویر آتش سوزی و خرابی‌های گسترده را بعد از حمله‌های هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و بمباران خانه‌های فلسطینی‌ها در جنوب نوار غزه منتشر کردند.

این فعالان تاکید کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های فلسطینی‌ها را در محله الجنینه واقع در شرق رفح طی ساعت‌های سحر ماه مبارک رمضان بمباران کردند.

بعد از این حمله‌های وحشیانه آتش سوزی گسترده ای در این منطقه به راه افتاد.

در جریان حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به محله الجنینه تعداد زیادی شهید و زخمی برجای مانده است.

از سوی دیگر شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک خانه را نزدیک مسجد الفاروق در محله الزیتون در شرق شهر غزه بمباران کردند.

این حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی دست کم ۱۶ شهید و تعداد زیادی زخمی برجای گذاشته است.

شهادت به وقت سحر/ بمباران خانه‌های فلسطینی‌ها در جنوب نوار غزه

تداوم حمله‌های هوایی علیه نوار غزه همزمان با ماه مبارک رمضان

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز خانه‌های مسکونی را در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه هدف قرار دادند.

این حمله‌های هوایی یک منطقه را نیز در نزدیکی مرزهای فلسطین و مصر و به صورت مشخص در محله السلام واقع در رفح هدف قرار دادند.

گزارش‌های رسانه‌ای از حمله‌های هوایی ارتش رژیم اشغالگر علیه اردوگاه الشاطی واقع در غرب شهر غزه حکایت دارد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شمال منطقه الزوایده را واقع در مرکز نوار غزه بمباران کردند.

خانه‌های مسکونی واقع در محله الصبره در جنوب شهر غزه نیز شاهد حمله‌های بامدادی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بودند.

در جریان بمباران خانه‌های فلسطینی‌ها در شرق شهر رفح تعدادی از ساکنان بی گناه این منطقه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

یک انفجار قدرتمند نیز منطقه الفخاری را واقع در شرق خان یونس به لرزه درآورد. بمباران محله الزیتون در جنوب شرق شهر غزه تعدادی شهید و زخمی برجای گذاشت.

استقبال از رمضان در غزه با طعم خون و موشک

تداوم سیاست حمله‌های روزانه به شهرهای مختلف کرانه باختری

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه مانند روزهای گذشته به شهرهای مختلف کرانه باختری یورش برد.

نظامیان صهیونیست در چارچوب سیاست ارتش این رژیم مبنی بر حمله‌های روزانه به کرانه باختری و بازداشت بی دلیل شهروندان فلسطینی به منطقه شرقی شهر نابلس و اردوگاه العروب در شمال الخلیل یورش بردند.

شهر طولکرم نیز شاهد حمله گسترده عناصر متجاوز صهیونیست بود. در همین راستا بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به تخریب زیرساخت‌ها و خیابان‌های این شهر کردند.

منطقه حزما واقع در شمال شرق قدس اشغالی نیز شاهد حمله‌های نظامیان صهیونیست بوده است.

گلوله باران متجاوزان صهیونیست در «بلاطه»

این در حالی است که رزمندگان فلسطینی در کرانه باختری در برابر حمله‌های روزانه نظامیان صهیونیست علیه شهرهای مختلف این منطقه ساکت نمانده و دست به اجرای عملیات زدند.

خبرنگار شبکه المیادین تصریح کرد که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای فلسطینی و عناصر اشغالگر در منطقه تقوع واقع در شرق بیت لحم به وقوع پیوسته است.

نیروهای مقاومت فلسطین عناصر صهیونیست را در جریان حمله آن‌ها به اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس گلوله باران کرده و به سمت اشغالگران بمب پرتاب کردند.

نظامیان صهیونیست در مسیر ارتباطی میان اردوگاه‌های طولکرم و نورشمس نیز هدف گلوله باران نیروهای مقاومت فلسطین قرار گرفتند.

همچنین نیروهای مقاومت منطقه اشغالی غوش عتصیون را واقع در شمال الخلیل هدف تیراندازی‌های خود قرار دادند.

شبکه المیادین همچنین از تداوم درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت و عناصر متجاوز در محورهای مختلف خان یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

اذعان صهیونیست‌ها نسبت به قدرت موشکی حزب الله

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان با اذعان به قدرت موشکی حزب الله لبنان نسبت به اوضاع جبهه شمالی ابراز نگرانی کردند.

شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد که رژیم صهیونیستی روز یکشنبه شاهد یکی از سخت‌ترین روزها در جبهه شمالی بوده است.

بر اساس این گزارش رسانه‌های صهیونیستی حزب الله لبنان روز گذشته نزدیک به ۷۰ موشک به سمت مواضع رژیم صهیونیستی شلیک کرد.

استقبال از رمضان در غزه با طعم خون و موشک

تل آویو هزینه‌های سنگینی در جنگ با حزب الله می‌پردازد

با طولانی شدن جنگ در فلسطین اشغالی و ایستادگی قاطع نیروهای حزب الله لبنان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و همچنین تداوم حمله‌های موشکی نیروهای لبنانی، رسانه‌های صهیونیستی زبان به انتقاد از این جنگ باز کردند.

شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد که رژیم صهیونیستی هزینه‌های سنگینی در جریان درگیری با حزب الله لبنان در جبهه شمالی می‌پردازد.

در این گزارش آمده است که از بین رفتن روند زندگی شهرک نشینان صهیونیست در منطقه‌های شمالی و خسارت‌های اقتصادی و همچنین نابودی زیرساخت‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی جزو هزینه‌هایی به شمار می‌رود که تل آویو در جنگ با حزب الله لبنان آن را می‌پردازد.

رسانه‌های صهیونیستی تاکید کردند که پایگاه میرون و مقر فرماندهی منطقه شمالی جزو زیرساخت‌های نظامی هستند که تاکنون در جریان حمله‌های حزب الله لبنان آسیب دیده اند.

به جای ارسال هوایی و زمینی کمک‌ها جنگ را متوقف کنید

این در حالی است که اوضاع انسانی و بهداشتی ساکنان نوار غزه با نزدیک شدن جنگ به صد و شصتمین روز خود بیش از گذشته وخیم و نابه‌سامان شده است.

در همین خصوص شبکه الجزیره به نقل از یکی از اعضای تیم پزشکی بین المللی مستقر در نوار غزه گزارش داد: ما هر روز شاهد افزایش تعداد کودکانی هستیم که با سوء تغذیه، قحطی و تشنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تصریح کرد: مساله مهم برای ما توقف جنگ و باز شدن مرزها است نه این که کمک‌های بشردوستانه از طریق دریا و یا زمین به نوار غزه ارسال شود.

لازم به ذکر است که آمریکا حامی اصلی تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و نسل کشی ساکنان این باریکه در یک اقدام نمایشی برای فریب افکار عمومی در سراسر جهان طی روزهای گذشته اقدام به ارسال هوایی کمک‌های به اصطلاح بشردوستانه به نوار غزه کرده است.

این در حالی است که جنبش‌های مردمی در سراسر جهان این حرکت فریبکارانه آمریکا را به باد انتقاد گرفته اند.

در حال تکمیل

کد خبر 6051900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      داخل شمال غزه رو امروز در پیج اینستاگرام خانم ملک فهد دیدم خانم جوانی که به ملت شمال غزه کمک رسانی مو برای مردم غزه کودکان غذا آشپزی و کالای اساسی بسته بندی توزیع می کنه برای شادی کودکان نمایش اجرا می کنند هر چی از ویژگی مهربونی این دختر جوان بگم کمه