۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵

شولتز: با سود دارایی‌های مسدودشده روسیه برای اوکراین سلاح می‌خریم

شولتز: با سود دارایی‌های مسدودشده روسیه برای اوکراین سلاح می‌خریم

صدر اعظم آلمان می‌گوید که کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند تا از سود حاصل از دارایی‌های مسدودشده روسیه در اروپا، برای تامین بودجه خرید سلاح برای کی‌یف استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان از تصمیم کشورهای اتحادیه اروپا برای استفاده از سود حاصل از دارایی‌های مسدودشده روسیه در قاره سبز جهت خرید سلاح برای اوکراین، خبر داد.

شولتز در نشست خبری مشترک در برلین با امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه و همچنین دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان گفت: ما از سود کلان ناشی از دارایی‌های مسدودشده روسیه در اروپا برای حمایت مالی و خرید سلاح برای اوکراین استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: و هر سه ما، هفته آینده با یکدیگر ملاقات و درباره این مساله با شرکای اروپایی‌مان در شورای اروپا بحث و رایزنی خواهیم کرد.

فایننشال‌تایمز ۱۱ مارس اعلام کرد که ممکن است اتحادیه اروپا در جولای ۲۰۲۴ دو یا سه میلیارد دلار از سود حاصل از دارایی‌های مسدودشده روسیه در شرکت سرمایه‌گذاری «یوروکلیر» را به اوکراین انتقال دهد.

شرکت‌کنندگان در اجلاس اتحادیه اروپا در اول فوریه، با پیشنهاد کمیسیون اروپا برای استفاده از عواید حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه به منظور تامین بخشی از بودجه بسته ۵۰میلیاردی اتحادیه اروپا برای اوکراین تا سال ۲۰۲۷، موافقت کردند.

کد خبر 6056082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha