۱ فروردین ۱۴۰۳، ۴:۳۰

هشدار مقام امنیتی روسیه درباره ورود به آستانه جنگ جهانی

هشدار مقام امنیتی روسیه درباره ورود به آستانه جنگ جهانی

مدیر اطلاعات خارجی روسیه اظهارات فرانسه در مورد اعزام سربازان ناتو به اوکراین را به منزله سوق دادن جهان به آستانه جنگ هسته ای عنوان کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مدیر اطلاعات خارجی روسیه هشدار داده است که اظهارات فرانسه در مورد اعزام سربازان ناتو به اوکراین، جهان را به آستانه جنگ هسته‌ای می‌برد.

پیش از این «سرگئی ناریشکین»، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرده بود که مسکو اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد فرانسه در حال آماده سازی اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است.

وی گفته بود که ارتش فرانسه نسبت به شمار فزاینده فرانسوی‌هایی که در اوکراین کشته می‌شوند به شدت نگران است و ماکرون دیر یا زود باید این حقیقت زشت را برای جامعه فرانسه آشکار کند؛ اگرچه وی سعی دارد تا جایی که ممکن است این موضوع را به تأخیر بیاندازد.

ناریشکین همچنین در پایان سخنان خود گفته بود: (یگان فرانسوی) به یک هدف قانونی و اولویت دار برای حملات نیروهای مسلح روسیه تبدیل خواهد شد و این بدان معناست که اعزام نظامیان فرانسوی به اوکراین به سرنوشت تمام متجاوزانی دچار خواهند شد که به خاک روسیه تجاوز کردند.

پیش از این، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعزام نیروهای غربی به اوکراین را رد نکرده بود. ماکرون بعداً با اظهار نظر در این مورد گفته بود که به طور کامل آگاهانه در مورد امکان اعزام نیروهای غربی به اوکراین صحبت کرده و سخنان خود را سنجیده و با دقت اعلام کرده است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز پیشتر گفته بود که شکست اوکراین در درگیری کنونی، یک درگیری نظامی مستقیم بین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و روسیه را منجر خواهد شد.

کد خبر 6059084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خسرو IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      0 1
      این تهدیدها از سر ناچاری روسیه است . در برابر سیاست پیش روی جهانی نه راه پس ینی عقب نشینی داره و نه راه پیش رو ینی ادامه جنگ . سران روسیه خوب می‌دونن که هر روز که میگذره حتی امکان دست یازیدن به جنگ هسته ای هم ازشون بیشتر سلب میشه . غرب هم این وسط مجری سیاستهای جهانی است
    • خسرو IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      0 1
      جنگ جهانی که هست . اما جنگ همه دنیا علیه روسیه . از همون اول هم قضیه همین بود ولی روسیه فریب خورد . سران روسیه هیچ تعهدی به روسیه نشون نمیدهند . خیلی قابل تامله این موضوع .
      • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
        0 0
        روسیه فریب نخورده
    • مجید IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      0 1
      برای روسیه متاسفم قطعه قطعه شدن و از بین رفتن کشورشون