۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸

سرگئی لاوروف:

حمایت از نازیسم به رویکرد غرب تبدیل شده است

حمایت از نازیسم به رویکرد غرب تبدیل شده است

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه همکاری با نازی‌ها و جنگ ترکیبی علیه روسیه به عادت کشورهای غربی تبدیل شده است، گفت که تروریسم نماد «شرارت جهانی» است و دین و ملیت نمی‌شناسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که جنگ ترکیبی علیه روسیه با استفاده از رژیم کی یف به یک سنت برای کشورهای غربی تبدیل شده است.

سرگئی لاوروف در نشستی درباره پرونده اوکراین که با حضور سفرای بیش از 70 کشور در آکادمی دیپلماتیک وزارت خارجه روسیه برگزار شد، گفت: همکاری با نازی‌ها برای غرب به یک عادت و روال معمول تبدیل شده است و اکنون آنها قصد دارند تمامی اعضای ناتو را ملزم به کمک به اوکراین بر اساس یک سیستم سختگیرانه برای تسلیح رژیم کی یف کنند تا مبارزه با روسیه ادامه یابد.

وی ادامه داد: در سال 2015 ما توانستیم جنگی را که کی یف علیه مردم خود آغاز کرده بود، متوقف کنیم و توافق مینسک پیشنهاد کرد که دونباس موقعیت ویژه ای داشته باشد و آنها سازمان های مجری قانون خود را داشته باشند، اما وعده های فرانسه در قراردادهای مینسک دروغ بود.

لاوروف خاطرنشان کرد: زلنسکی در سال 2019 مانند پوروشنکو در سال 2014 به عنوان «رئیس‌جمهور صلح» انتخاب شد و شما می توانید خودتان قضاوت کنید که بعدا چه اتفاقی افتاد. اوکراین آشکارا به یک کشور تروریستی تبدیل شده است. کی یف ۱۰ سال است مردم دونباس را با تهدید به تروریسم دچار وحشت کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با بیان این که ردپای اوکراین در حمله تروریستی سالن «کروکوس» مسکو واضح است، تأکید کرد: ما از کشورهایی که پس از حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس، همبستگی و مشارکت خود را با ما ابراز کردند، تشکر می کنیم. تروریسم ملیت و مذهب ندارد و یک شرارت جهانی است.

وی همچنین گفت: در شرایطی که سوئیس نه تنها به تحریم‌ها علیه روسیه ملحق شده، بلکه به یکی از تحریک‌کنندگان این تحریم‌ها تبدیل شده است، همکاران در سوئیس در حال آماده‌سازی برای برگزاری کنفرانسی با موضوع «فرمول صلح زلنسکی» هستند. من با وزیر خارجه سوئیس ملاقات کردم و به او گفتم که دیگر ما نمی‌توانیم مانند همیشه به سوئیس به عنوان یک طرف بی‌طرف در مسائل مختلف نگاه کنیم.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: ما همیشه آماده گفتگوی صادقانه هستیم و چیزی برای پنهان کردن نداریم.دلایل عملیات نظامی روسیه در اوکراین روشن است. رویارویی با غرب تا زمانی ادامه خواهد داشت که غرب رژیم اوکراین را تشویق کند تا هر شهروند روسی را از بین ببرد و تجاوز به روسیه را تشویق کند. ما به غرب می گوییم: شما اوکراین را به سمت فاجعه سوق می دهید.

سرگئی لاوروف در پایان سخنانش گفت: ما هیچ سندی را نمی بینیم که در آن غرب حق یا منطق خود را ثابت کند. رئیس‌جمهور پوتین تمامی اتهامات مربوط به تلاش روسیه برای حمله به غرب را رد کرده است.

کد خبر 6069125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha