۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۲۲:۱۳

ورود آشکار به جنگ اوکراین/ ناتو در کی‌یف پایگاه می‌سازد!

ورود آشکار به جنگ اوکراین/ ناتو در کی‌یف پایگاه می‌سازد!

وزیر خارجه لهستان اعلام کرد که ناتو به منظور تشدید حمایت از اوکراین، در این کشور یک پایگاه ایجاد می‌کند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رادوسلاو سیکورسکی، وزیر خارجه لهستان پس از نشست دیپلمات‌های ارشد ناتو در بروکسل، گفت که این ائتلاف نظامی در راستای حمایت از اوکراین، در این کشور پایگاه ایجاد می‌کند.

وزارت خارجه لهستان به نقل از سیکورسکی در شبکه «ایکس» نوشت: تصمیم گرفته‌ایم تا در اوکراین یک پایگاه ناتو تاسیس کنیم. این به معنای ورود ما به جنگ نیست بلکه از این طریق قادر خواهیم بود تا توانمندی‌های ناتو در هماهنگی، آموزش و برنامه‌ریزی را بهینه کنیم.

سیکورسکی پیش‌تر از تصمیم ناتو برای ایجاد چنین پایگاهی در اوکراین پرده برداشته و مدعی شده بود که این پایگاه در جنگ اوکراین مشارکت نمی‌کند.

امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه گفته است که هیچ اجماعی درباره اعزام نیروی زمینی به اوکراین وجود ندارد اما چنین اقدامی غیرمحتمل نیست.

کد خبر 6069464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      1 0
      لهستان خیلی دلش جنگ میخواد. هرکاری میکنه که یک طرف جنگ باشه. کلا جنگ دوست دارن. یکی بیاد با اینا بجنگه از خماری در بیان.
    • M IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      0 0
      به سگ گفتند چرا؟این همه پارس میکنی گفت! ظالم هستم. گفت چرا اینقدر گوزت میرو.. گفت ازترسم هس..... الان ناتو درمیدان جنگ وارد می ش.. بعد از شدت ترس و واهمه میگه برای جنگ نیامدیم؟