۲۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۱۷

امام جمعه سپیدان:

اطلس ظرفیت‌های تولید و اشتغال متناسب با زیست‌بوم سپیدان تهیه شود

اطلس ظرفیت‌های تولید و اشتغال متناسب با زیست‌بوم سپیدان تهیه شود

سپیدان - امام جمعه سپیدان با بیان اینکه محیط زیست از ناحیه بعضی صنایع مورد تهدید است گفت: متناسب با زیست بوم سپیدان، باید اطلسی از ظرفیت‌های اشتغال و تولید در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام سید محمد یوسف افروغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سپیدان گفت: اعمال ما انسان‌ها در محیط زیست تأثیر گذار است و آیه‌های ۴۱ سوره روم و ۲۰۵ سوره بقره نیز تاکید زیادی بر حفاظت از محیط زیست نموده است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم در مورد محیط زیست فرمودند: سه گروه هستند که در اثر کار ناروا مورد لعن واقع می‌شوند یکی کسی که مکان عمومی، سایه‌ها و پارک‌ها را آلوده کند، دوم کسی که آب نوبتی را رعایت نکند و غصب کند که هر دو مورد بالا دستور حفاظت از محیط زیست هستند و سوم کسی که سد معبر کند و مانع عبور عابران شود.

خطیب جمعه سپیدان ۸ شوال سالروز تخریب بقیع توسط وهابیون را حادثه‌ای دردناک دانست که آثار اسلامی و نمادهای دین مبین را از بین برد زیرا در بقیع ائمه اطهار و بسیاری از صحابه خاص پیامبر دفن شده بودند.

وی در خصوص تحقق شعار سال در سپیدان نیز گفت: هم مردم و هم مسؤولین و هم متولیان فرهنگی هرکدام به تناسب وظایفی داریم و آموزش‌های لازم به صورت گسترده باید در اختیار مردم قرار گیرد و بخصوص ظرفیت‌های اشتغال در فضای مجازی و بخش خدمات و استارت آپ‌ها شکل بگیرد.

افروغی افزود: در حال حاضر محیط زیست از ناحیه بعضی از صنایع مورد تهدید است اما متناسب با بوم منطقه سپیدان، باید اطلسی از ظرفیت‌های اشتغال و تولید متناسب با محیط زیست و بازار مصرف در اختیار مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام افروغی افزود: مقام معظم رهبری مجدداً بر مقوله حجاب تاکید فرمودند و دستگاه قضائی و دولت را برای جلوگیری از این نفوذ دشمن موظف نمودند اما به نظر می‌آید که دو قوه به وظیفه خویش در قبال حجاب و عفاف این قانون الهی به اندازه کافی نپرداختند.

وی با بیان اینکه محکومیت جهانی و بیداری ملت‌ها مانع از تأثیرگذاری آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای نجات اسرائیل خواهد شد گفت: در هر صورت اسرائیل نابود و اسلام پیروز است.

امام جمعه سپیدان در پایان خواستار شفافیت مالی بیشتر در اوقاف و همچنین اجرای نیت واقفین شد و گفت: این همه وقف توسط مؤمنین برای اهل بیت، مدارس علمیه، مساجد، فقرا انجام شده که باید در جای خودشان مصرف شوند.

کد خبر 6076078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha