۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴

معاون فنی بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی

بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی

بندرعباس - معاون فنی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با اتمام عملیات بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی، این شناور به چرخه فعالیت‌های دریایی بازگشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی بروغنی گفت: یک فروند شناور جست وجو و نجات سبک وزن و پرسرعت معروف به Rib مخصوص انجام عملیات در نقاط کم عمق و سواحل پس از بازسازی در سرسره بندر شهید رجایی به آب اندازی شد.‌

وی در توضیح مشخصات فنی شناور یادشده گفت: این شناور با آبخور کمتر از نیم متر و سبک وزن بعد از نصب کولار به آب اندازی شد تا بعد از انجام سایر تنظیمات آماده به کار شود.

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: این شناور با سرعت حداکثر ۴۰ گره دریایی دارای هشت متر طول، سه متر عرض و ۳۰ سانتیمتر آبخور است.

بروغنی مهم‌ترین مأموریت و کاربری این شناور را نجات افراد مضطر در مناطق کم‌عمق و سواحل عنوان کرد که سایر شناورها قادر به انجام عملیات جست وجو و نجات در آن مناطق نیستند.

نیمه فروردین‌ماه امسال نیز با پایان کار تعمیرات اساسی و زیرآبی یدک‌کش‌های 'محرم و عسلویه ۲ از بندر بوشهر' در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی، این دو یدک‌کش نیز به چرخه خدمات دریایی برگشتند.

کد خبر 6078682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha