۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۶

پیکاپ هیبریدی چینی برای بازارهای آمریکا و استرالیا

پیکاپ هیبریدی چینی برای بازارهای آمریکا و استرالیا

شرکت چینی یک پیکاپ مخصوص بازارهای آمریکا و استرالیا رونمایی کرده که هیبریدی است. برد این وسیله نقلیه با موتور الکتریکی و بنزینی ۸۴۰ کیلومتر اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، شرکت چینی BYD جدیدترین محصول خود یعنی پیکاپ «شارک» را در مکزیک رونمایی کرد. شارک برای بازارهای قاره آمریکا و استرالیا ساخته شده و احتمالا در آینده در چین نیز عرضه شود اما مقامات هنوز آن را تایید نکرده اند.

وانت پیکاپ شارک در ۲ نسخه GLو GSمعرفی شده است. هرچند تمایزهای میان دو مدل در این رویداد آشکار نشده اند اما BYDقیمت هرکدام را اعلام کرده است.

نسخه GL با قیمت ۸۹۹۹۹۰ پزوی مکزیک( ۵۸ هزار دلار) و نسخه GS با قیمت ۹۶۹۸۰۰ پزوی مکزیک(۶۲۵۰۰ دلار) عرضه می شوند. این پیکاپ در سه رنگ سفید پالاس، سیاه مرمره و خاکستری آتلانتیس به بازار می آید. همچنین طول پیکاپ ۵۴۵۷میلیمتر، عرض آن ۱۹۷۱ میلیمتر و ارتفاع آن ۱۹۲۵ میلیمتر اعلام شده اند.

شارک مجهز به نیرومحرکه هیبریدی پلاگ این با تنظیمات موتور دوتایی است. موتور جلویی حداکثر قدرت ۱۷۰ کیلووات و گشتاور۳۱۰ نیوتن متر دارد. موتور پشتی نیز ۱۵۰ کیلووات نیرو همراه ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. چنین ترکیبی سبب می شود وسیله نقلیه بتواند در ۵.۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند و به ماکزیمم سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت برسد.

در کنار این موارد باید ذکر کرد شاررک مجهز به پک باتری ۲۹.۵۸ کیلووات ساعتی است و برد الکتریکیNEDC خالص۱۰۰ کیلومتری دارد. برد NEDCهمراه با حالت بنزینی- الکتریکی موتور ۸۴۰ کیلومتر است. شرکت سازنده مدعی است وسیله نقلیه به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر۷.۵ لیتر بنزین مصرف می کند.

کابین داخلی پیکاپ دارای یک لایه راننده محور با پنل ال سی دی ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۲.۸ اینچی برای نمایش اطلاعات و یک نمایشگر بالاسری ۱۲ اینچی است. این وسیله نقلیه با اپل کار پلی و اندروید اتو همخوان می شود و یکپارچه سازی نامریی با موبایل را فراهم می کند.

شارک برای افزایش ایمنی و وضوح دید یک سیستم دوربین پانورامیک ۳۶۰ درجه با دوربین شاسی ۱۸۰ درجه نیز دارد. این ترکیب یک تصویر پانورامیک شفاف اولترا واید ۵۴۰درجه ای ایجاد می کند و به این ترتیب نقاط کور کاهش می یابند و به مانور دهی خودرو کمک می شود.

کد خبر 6107143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha