۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۵۰

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری:

زیست بوم اقتصاد دانش بنیان آذربایجان غربی تقویت شود

زیست بوم اقتصاد دانش بنیان آذربایجان غربی تقویت شود

ارومیه-رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: زیست بوم اقتصاد دانش بنیان در آذربایجان غربی تاحدودی تکمیل شده، هر چند نیازمند تقویت و ارتقاست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق خیاطیان یزدی عصر چهارشنبه در جلسه اقتصاد دانش بنیان آذربایجان غربی در ارومیه افزود: توسعه شرکت‌های دانش بنیان زمینه‌ای برای کاهش مهاجرت، بازگشت نخبگان و حفظ و نگهداشت آنان است.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل این شرکت‌ها فرهنگ نوآوری و دانش بنیان بودن تقویت شده است، بیان کرد: زیست بوم اقتصاد دانش بنیان در آذربایجان غربی تا حدودی تکمیل شده، هر چند نیازمند تقویت و ارتقاست.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اضافه کرد: در ۱۵ سال گذشته کسی با نام این شرکت‌ها آشنایی نداشت و موضوع غریب بود ولی هم اکنون با پرچم داری رهبر معظم انقلاب این حوزه پیشرفت چشمگیری داشته است.

خیاطیان یزدی ادامه داد: سرمایه این بخش، دانش است و صندوق‌های نوآوری، پژوهش و فناوری برای کمک به این شرکت‌ها دایر شده‌اند.

وی اظهار کرد: فصل جهش این شرکت‌ها و ارتقای آنها فرا رسیده است و لازم است در استان نیز برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام شود.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا شرکت‌های فعال توسعه و ارتقا یابند و از نوپا به نو آور و به شرکت‌های فناور تبدیل شوند.

خیاطیان یزدی ادامه داد: صندوق پژوهش استان نیز لازم است از بعد سرمایه ارتقا یابد و در این زمینه بخش دولتی و خصوصی لازم است همزمان فعال باشند تا صندوق استانی به افزایش سرمایه ۵۰ میلیارد تومان دست یابد.

وی با اشاره به اینکه سهم ۲.۷ این بخش در اقتصاد بسیار ناچیز است، گفت: قانون دانش بنیان‌ها که در ۲ سال قبل تصویب شد، مشوق‌های خوبی دارد که شرکت‌ها می‌توانند از آن بهره مند شوند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: ۷۵ درصد شرکت‌های دانش بنیان استان در ۱۰ سال گذشته یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند و ۵۵۰ میلیارد ریال هم در هفته اخیر تصویب شده که به زودی پرداخت می‌شود.

کد خبر 6107791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha