۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۱۳

استاندار زنجان:

مجموعه هلال احمر فراتر از وظایف قانونی خود عمل می‌کند

مجموعه هلال احمر فراتر از وظایف قانونی خود عمل می‌کند

زنجان-استاندار زنجان با بیان اینکه مجموعه هلال احمر فراتر از وظایف قانونی خود عمل می‌کند، گفت: در هلال احمر بسیاری از خدمات همانند امدادرسانی در جاده‌ها و خدمات حوزه فیزیوتراپی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی چهارشنبه شب در دیدار با کارکنان جمعیت هلال احمر استان با تاکید بر توسعه فعالیت‌های آموزش و پژوهش و گفت: در خصوص واگذاری کتابخانه هلال احمر توافق ان انجام شده و مولدسازی در این زمینه به نفع این مجموعه است و نگاه مدیر عامل جمعیت هلال احمر نیز متکی به منابع این جمعیت است.

وی افزود: به عنوان مسؤول اجرایی دولتی معتقدم هرچه قدر وظایفی از حاکمیت به مردم سپرده شود کارها به راحتی و به نحو مطلوب و بهتری انجام می‌شود.

افشارچی اظهارداشت: اگر قرار باشد مجموعه وظایفی که هلال احمر دارد را به سیستم دولتی واگذار کنیم، نتیجه آن‌چنانی نخواهیم گرفت و آن چیزی که موجب می‌شود سیستم، کارکرد مطلوبی داشته باشد همکاری داوطلبان است.

استاندار زنجان با بیان اینکه مجموعه هلال احمر فراتر از وظایف قانونی خود عمل می‌کند، گفت: در هلال احمر بسیاری از خدمات مثبت اعم از امدادرسانی در جاده‌ها، خدمات حوزه فیزیوتراپی و شنوایی انجام می‌گیرد که این فعالیت‌ها در صلیب سرخ جهانی رسمی نیست.

افشارچی افزود: لایه‌های میانی مردمی در این مجموعه به خوبی فعالیت دارند که جای قدردانی دارد.

استاندار زنجان با قدردانی از خدمات امدادگران، نجات گران، داوطلبان، مربیان و جوانان هلال احمر اظهار داشت: ارزش کار بی منت این نیروهای خدمتگزار را خدا می‌داند، کمکی که انجام می‌شود حساب و کتابی پیش خداوند متعال دارد که از تمام حساب و کتاب‌های مالی ارزشمندتر است.

۲۰ خودروی عملیاتی برای هلال احمر استان زنجان تأمین شده است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان هم در ادامه جلسه گفت: ۲۰ خودروی عملیاتی برای هلال احمر استان تأمین شده که در ۶ ماهه نخست سال جاری به ناوگان امدادی اضافه خواهد شد.

حکمت الله هاشمی با تشریح فعالیت‌های حوزه امداد و نجات افزود: ۱۰ پایگاه در سطح استان وجود داشت که برای پاسخگویی به حوادث و سوانح با توجه به حادثه خیز بودن استان زنجان به لحاظ جغرافیایی راه اندازی پنج پایگاه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: از این تعداد فونداسیون و ستون اصلی سه پایگاه بدون اعتبار استانی و کشوری با کمک خیرین آغاز شده که تلاش می‌شود سال جاری از این پایگاه‌ها بهره برداری شود.

هاشمی از جذب ۴۱ نفر نجاتگر و امدادگر داوطلب هلال احمر استان خبر داد و افزود: سهم استان ۳۱ نفر در این جذب‌ها بود که این تعداد افزایش یافت به طوری که ۱۷ نفر دیگر نیز از محل مولدسازی های انجام شده در استان به کارگیری شدند.

کد خبر 6107892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha