۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۱

با موضوع شناسایی آسیب‌های اجتماعی؛

نشست نخبگانی زن و خانواده در ستاد امر به معروف کردستان تشکیل شد

نشست نخبگانی زن و خانواده در ستاد امر به معروف کردستان تشکیل شد

سنندج_نشست نخبگانی با موضوع شناسایی آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و خانواده در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست نخبگانی صبح پنج شنبه با موضوع شناسایی آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و خانواده و ارائه راهکارهای عملیاتی کاهش و رفع این آسیب‌ها با حضور شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها و اعضای مجمع نخبگان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در سالن جلسات این ستاد برگزار شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با بیان اینکه، طرح عفاف و حجاب موسوم به «طرح نور» از ۲۵ فرورودین امسال همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز آغاز شده است، گفت: مردم مؤمن و معتقد کردستان حمایت خود را از این طرح ملی که چهار هفته از اجرای آن در کشور و استان می‌گذرد ابراز کردند.

علی اصغر حسینی با تأکید بر اینکه فلسفه حجاب در اسلام علاوه بر امنیت جامعه به امنیت خانواده نیز کمک می‌کند و از دستورات دین مبین اسلام رعایت این واجب شرعی است، عنوان کرد: طرح عفاف و حجاب «نور»، خنثی کننده توطئه‌های دشمن و طرحی برای تکریم زنان جامعه است.

حسینی با اشاره به اینکه، مردم کردستان با تاکید بر لزوم حفظ حجاب برای بانوان، این امر را موجب امنیت و آرامش خاطر این قشر از جامعه می‌دانند، اظهار داشت: در رویکرد جدید طرح نور، وظیفه نظارت بر ادارات و مراکز آموزشی استان در خصوص وضعیت حجاب و عفاف به ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپرده شده است.

وی افزود: طلایه داران ستاد امر به معروف روزانه به صورت نامحسوس وضعیت حجاب و عفاف را در مراکز آموزشی رصد و پایش کرده و در قالب چک لیست‌های مشخص نتایج آن را به سمع و نظر دستگاه‌های مرتبط می‌رسانند.

حسینی خاطرنشان کرد: بانیان اجرای طرح نور این طرح را به عنوان یک مطالبه مردمی دنبال می‌کنند و در پایان سال ۱۴۰۲ نیز یک دستورالعمل برای تمامی ادارات کشور صادر شده که تمامی ادارات سطح استان و شهرستان‌ها از طرف ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مجری با بهره مندی از پرسشگرهای توانمند و آموزش دیده با چک لیست‌های بسیار دقیق و علمی تمامی ادارات را نه فقط از لحاظ عفاف و حجاب، بلکه حوزه اخلاق و رفتار حرفه‌ای کارکنان، نوع تعامل کارکنان زن و مرد و....را مورد بررسی قرار می‌دهند و پس از اعلام نتایج به مسؤولان، اداراتی که دارای شرایط ارزیابی برتری باشند مورد تقدیر قرار می‌گیرند و اداراتی هم که عملکرد ضعیفی در حوزه عفاف و حجاب و عدم رعایت شئونات اسلامی داشته باشند به آنها تذکر داده می‌شود و اگر کماکان با تذکر رعایت نکردند، با آنها به‌صورت قانونی برخورد خواهد شد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد مردم استان کردستان از اجرای طرح نور برای مقابله با بی حجابی در جامعه استقبال کرده‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در ادامه با اشاره به پشت صحنه اجرای برخی مراسمات و برنامه‌های فرهنگی، گفت: در این برنامه‌ها یک عده‌ای با عنوان واگرایی سیاسی، واگرایی قومیتی و ملیتی استفاده ابزاری کرده و ولنگاری فرهنگی را رواج می‌دهند که بخشی از آن از بیرون مرزها هدایت و خط دهی می‌شوند.

حسینی، افزود: متأسفانه خیلی از دستگاه‌های فرهنگی استان کردستان به وظایف خود در حوزه حجاب و عفاف در حد شعار عمل کرده‌اند و اقدام عملی نداشته‌اند.

کد خبر 6108029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha